Att växa

…är något jag tror att vi människor fortsätter att göra, dag för dag, genom hela livet.

Från att vi föds får vi erfarenheter – goda och dåliga, som påverkar oss. De får oss att formas lite, slipas i kanterna; var och en till en alldeles egen individ. Vi är förstås egna individer redan från födseln, men i takt med att tiden går så möter vi ju allt det där på vägen. Det som får oss att känna, ta till oss och utvecklas som människor, men sen finns ju även det som också får oss att ha ont inuti, som förstör och förgör, ger oss minnen vi aldrig blir av med och också formar oss.

Jag tror att vi genom hela livet, år för år, fortsätter att växa som människor. Att det är under den vägen vi ska lära oss av allt vi upplever. Och tydligen är det så att vi ska nå en annan dimension, någon gång. Fast varför; det vet inte jag, för det är inget jag har någon längtan till. Jag vill leva det här livet och jag anser att jag är en jordnära person – ändå. Trots alla mina tankar och känslor som finns för så mycket.

Att gå efter den intuition du har tror jag också är viktigt. Jag tror att den är ett verktyg i vårt växande, för om den leder oss in på en rätt väg, till rätt människor att omge oss med och till erfarenheter vi kanske inte skulle ha gjort annars…så är den ju en stor del i vårt växande. Att följa det jag tror på; det känns som den rätta vägen för mig.

Ungefär så, från en mycket jordnära Madonnan.

One comment on “Att växa

Kommentera

