När orden har gömt sig

…för att de inte vill eller kan sättas på pränt.

Så sätter de sig djupt inne i kroppen istället. Och där får de stanna.

Och jag stängde bloggen över en dag medan jag funderade över syftet med att skriva här på wordpress. Jag kom fram till att det är rätt av mig att fortsätta med den här bloggen. Jag har ändå min gräns för vad jag skriver ner. De orden som finns utanför den gränsen får stanna kvar. Inuti.

Det känns bra att skriva här. Tack alla fina som hörde av sig. Det är verkligen sånt som värmer; omtänksamhet.

Jag skulle önska att det fanns mer av sånt i världen.

9 comments on “När orden har gömt sig

  1. Jag är glad att du fortsätter att skriva här. Jag tycker mycket om att läsa. Tolkar på mitt sätt efter mina referenser men tycker ofta att jag känner igen, känner mig hemma, tänker lika, funderar på samma saker.
    Det som är det det fina med bloggandet att man själv kan välja vad som ska ut och vad som ska stanna. Dessutom i lugn och ro. Man gör det i sin takt. det gilladr jag. Den ända begränsningen (hemma hos oss) är att få tillgång till datorn.
    Ha en skön dag i solen.

  2. Jag tycker också det är bra att du fortsätter att skriva. Men självklart ska skrivandet ge dig en mening också. Att göra saker för andra är ju inte hållbart…
    Ha en fin dag!

  3. När jag läser olika bloggar så startar olika melodier, toner inom mig. Din blogg startar en vacker och finstämd ton, men också djup, meditativ. Det blir som att lyssna på musik, som spelar på mina olika frekvenser. Du spelar på tanken, på livets sträng. Du får mig att analysera mig själv, tänka bredare, djupare, stillsammare. Vi har olika roller i livet, men även de mest skilda roller kan ha samma mål. Bloggen behövs, i dagens samhälle som är så fyllt av tomrum.
    Jag tror omtanken finns, men vi är rädda för att visa den, eller, många är rädda för att visa den.
    Vet inte om det här var på något sätt en relevant kommentar, men … försöker få dig att förstå hur stark du är. Hur viktig du är, för dig själv, och för andra.
    Jag är så glad att jag började blogga, livet blev vackrare…

  4. Jag är glad att du vill fortsätta skriva, men som sagt du skall vilja det själv!!!! I dagens stressade samhälle så tror jag att det är viktigt att vi tar oss en stund och sätter oss och ”skriver ut” vad vi har för känslor för stunden. Man skriver ju det man vill och resten behåller man för sig själv.
    För mig är det en oerhörd terapi att sätta mig här på kvällarna och en otrolig gemenskap.
    Kramizzzzz

Kommentera

