Jag tror på

…att se bortom orden ibland; att se en orsak.

Ord, som är så betydelsefulla, så små de är.

Ord som förmedlar så mycket; ibland känner jag hur de gör ont, att den som har skrivit dem skrev dem ur en direkt känsla. Inte alltid blir de alldeles rättvisande kanske, förmedlar inte helt sant det de grundats på. Som när jag skriver – jag tror inte någon vet var jag får känslan ifrån. För det framgår inte och det är inte heller meningen.

Men ord kommer ur något. En tanke som fötts, en ledsnad, en fundering kanske eller ett tvivel. Hur vi säger saker till andra, så viktigt det är. Hur andra uppfattar saker vi säger till dem eller till någon helt annan…

Ord har en makt och speciellt ord som uttalas i en telefon eller ord som är nedskrivna, kan ju uppfattas på lite olika sätt, beroende på vem som tyder dem och på sättet de förmedlats, situationen och säkert en del annat.

Ord – så oerhört viktiga de är. Och så klokt att se bortom de ord som inte alltid hamnar rätt. Försöka förstå sina medmänniskor, se det goda.

Jag skulle vilja förmedla goda ord till alla er som läser, för att visa min stora uppskattning. Så jag gör det nu:

Jag gillar er. Tack.

visby.jpg

8 comments on “Jag tror på

  1. Vilken fin bild! Påminner om en som jag har från Barbados.
    Javisst är ord underliga. Dom kan verkligen döda. Så mycket hat som finns i världen just nu… Ofattbart! När det skulle kunna vara så bra!

Kommentera

