Det är tomt.

Både här och där. Mest där.

Tur att det finns sånt som det är fullt av också.  Det är bra att ha.

En liten, söt gumma sitter här så koncentrerat framför mig och skrapar smulor från en kakform. Stoppar dem med jämna mellanrum långsamt och njutningsfullt i munnen. Kladdkaksbiten hon fick innan räckte inte, tydligen.

Det är gott och i den här familjen är vi godisgrisar. Det kan man inte tro kanske. Vi sportar och rör oss dagarna i ända. Och äter sånt med socker i.

Tomt – fullt.

Tycker inte om tomhet.

4 comments on “Det är tomt.

  1. Jag tror att vi är lite rädda för det tomma. Vi strävar alltid efter att fylla det. Men ibland kan det vara välgörande att vila lite i det tomma. Att våga vara.
    Vi är också godisgrisar. Gillar efterätter, bakelser och choklad, mums!

  2. En gång som ordet tomt har en fin betydelse det är ju när ens lilla barn har ätit upp maten på tallriken, annars så föredrar jag nog ordet fullt!!
    Fast………nu kommer jag på mycket med ordet tomt som är bra, t.ex. tvättkorgen etc.
    Men för att vara lite seriös så förstår jag precis vad du menar.
    Kramizzzz

Kommentera

