Mvg

…är det som gäller för mig, så här kommer t v å underligheter till:

* Ofta när jag pratat om någon som jag inte har pratat eller tänkt på under många år, så dyker den personen upp i mitt liv eller någon annans jag känner, strax därefter. (Ja, jag kom visserligen på det när jag läste någon annans blogg…men så är det faktiskt). Lite lustigt och konstigt tycker jag.

* Ibland när jag sitter på en stol så kan det kännas som om någon står precis bakom, nästan så att jag ser en skugga röra sig…men ingen är där.

Så.

?

Nu väntar jag…

                       🙂

8 comments on “Mvg

  1. Hehe… du ger dig inte i första taget, Madonnan, eller hur? 😉
    Vad den första punkten anbelangar, så har jag själv i mitt eget liv blivit uppmärksam på just det fenomen du beskriver. Händer titt som tätt, faktiskt! Enligt Carlos Castaneda ska det här betyda att ”din personliga makt” har ökat och att du bara genom att tänka på vissa personer kan få dem att agera, t ex genom att kontakta dig. Inom parapsykologin har jag för mig att det du beskriver benämns som serialitet. Till synes slumpmässiga saker som inträffar har ett dolt samband.
    Den andra punkten ger vid handen att du tydligen besitter tillräckligt stor receptivitet för att förnimma diskarnerade väsen, vilket inte är helt vanligt bland nutidens stressade människor.
    Sammantaget får vi väl ändå säga att dessa två indikationer på att du utvecklat din mottaglighet mot att förnimma en större verklighet än den ordinära, kvalificerar dig till ett Mvg! Grattis! 😉

  2. Yes!!!!

    Och tack för det och intressant kommentar. Minsann, jag blir nyfiken. Känner igen det namnet Castaneda, var jag nu har hört det jag som är så jordnära 🙂

    Eller så är det bara inbillning, på andra punkten alltså…Men man vet aldrig, det är en rätt stark känsla. Jag sitter och vänder mig om några ggr, men ingen är där…

    Ha det fint! 🙂

    *nöjd och mkt envis Madonnan som aldrig ger upp*

  3. Synkronicitet är vad det handlar om när saker sker ungefär samtidigt, när vår egen personliga tankeenergi stämmer överens med universums. Så många skriver om detta och varför inte läsa ”Den nionde insikten” eller den senaste storsäljaren ”The secret”?

    Att du är seende kan man förstå bara genom att läsa dina ord, du har kontakt med din själ och den har kontakt med sådant vi vanligen inte kan se.
    Det är du som väljer vad du vill se. Vill du se de som gått vidare och utvecklats eller vill du se de som valt att stanna kvar, som har valt att stanna upp i utvecklingen?

    Jag är nämligen inte övertygad om att det är kvarvarande andar du ser. Det troligare är att du ser de som gått vidare och som är högt utvecklade, eftersom din själ även den är högt utvecklad.

  4. Tack för era kommentarer.

    anne-marie: Ja, lite kusligt är det allt… 🙂

    Freja: Spännande att läsa din kommentar. Jag vet att jag har lite sån synkronitet…bland annat här på bloggen, vid telefonringning och så som jag skrev här ovan har det visat sig..med rätt så jämna mellanrum.

    Vet du, i somras läste jag den boken. Så intressant, gav mig många tankar och även igenkänning i en del av de tankar jag redan hade. Och vet du en annan sak? Jag har lånat Den tionde insikten, men inte orkat läsa så mkt än…men ändå 🙂

    Tack båda 🙂

Kommentera

