Jag tror

…rätt mycket om saker och ting.

Som att vi alla får olika prövningar i våra liv; en del fler än andra. Och någon mening måste det nog vara med det; just att livet inte är som en räkmacka utan mer som att surfa omkring på höga och små vågor om vartannat, ståendes på en bräda som ibland blir lite väl hal och slipprig.

Och det måste ju finnas en orsak till alla dessa prövningar som man faktiskt möter under ett liv. Det är något jag har kommit att inse under bloggandets gång. Man lär sig av andras bloggar, av alla er; inte endast är det ett tidsfördriv alltså. Det ger en nytta.

Ibland är det väl mycket på en gång, men något får vi lära oss under tiden, så att vi växer där inuti.

Frågan är vad vi ska nå; när vi har lärt oss allt? Det undrar jag.

Finns det ett svar – någonstans; någongång?

av madonnan Postat i Okategoriserade

12 comments on “Jag tror

  1. Jag tror också rätt mycket om saker och ting. Något djupt och bra svar på din frågeställning har jag dock inte. Inget förutom att jag tror att det är meningen att vi ska utvecklas som människor.

    Ja, trådlöst är skönt. Igår förenade jag nytta med nöje – jag surfade medan jag satt på toa. 😳 😉

  2. Jag måste tro att det finns en mening med det man är med om. Skulle det inte finnas en mening så är livet bra jävligt, men min livlina är tanken på att man lär sig av det man är med om.

    Allt gott till dig!

  3. Om det inte fanns någon mening med allt som sker, så skulle det vara ett lumpet trick av Regissören, om ni förstår vad jag menar?;)
    (Än en gång är jag tacksam för att jag inte lever på den tiden då det var inne att bestraffa folk för hädelse etc)
    Nåja, för att gå direkt på kärnfrågan; jag tror att slutmålet är att uppgå i Alltet, även om jag är medveten om att mitt svar har en hög flumfaktor, hehe..!
    Ha det fint, Madonnan!

  4. Jag hoppas att jag aldrig hinner bli fullärd för jag vill dö nyfiken 🙂 Jag vill ha saker kvar att längta efter hela mitt liv och jag vill inte veta när det ska ta slut.
    Jag tror att ju mer ödmjuk man blir/är inför livet ju mer inser man att det är att förstå. Det är ogripbart och ska så vara.

    Kramar till dig från en som inte vet allt men lagom mycket 🙂

  5. Ja, men precis så är det ju! Och jag undrar också – sen då?? När jag har gått igenom allt det här; vad händer då? Blir jag ”klok” i nästa liv 🙂 ? Och varför ska vissa drabbas så himla hårt?? Ibland får man också nog av prövningar och längtar jättemycket efter den där räkmackan 🙂 Kram

  6. Känner nog att jag inte heller vill bli riktigt full-lärd, en härlig känsla att hela tiden få lära sig någonting nytt. Detta att läsa bloggar ger mig många aha-upplevelser, väldigt lärorikt.
    Kramizzzz

  7. Jag tror det. Tror också ett det är väntan, som gäller när det gäller att få svaret, och att greppa och leva i nuet med ÖDMJUKHET. Återigen – Karmalagen.

  8. Tack alla för era kommentarer.

    Jerry: Jag tror att det kan vara så
    Men varför vi ska uppgå i det, vet jag inte. Är inte säker på att det är ngt att sträva efter…eller så är det det 🙂

    ph: Ja, så är det nog…att svaren finns där, men att vi inte riktigt ser svaren helt 🙂

    Sam: Ja, ngt sånt tror jag på, när vi har lärt oss det vi ska uppnå…:)

Kommentera

