Det är bra med hopp

…på en studsmatta i en skog, men framför allt hopp om en ljus och bra framtid.

Det ordnar sig alltid. Och jag ska vara vid din sida när du vill. Det finns så mycket fint som väntar; bara på just dig. Tänk egentligen, alla möjligheter som finns. Men vägen till dem kanske är lång och lite krokig, med små knaggliga rötter mitt i.

Vi lyfter fötterna tillsammans, du och jag. Samtidigt.

Så ska du se att vi sen kommer fram till ett vägskäl där du kan välja din fortsatta väg; och jag finns där, precis bakom, lite i skymundan, men det är bara att ropa så kommer jag en stund. Om och när du vill.

Det ordnar sig, du fina.

gotland-2006.jpg

av madonnan Postat i Okategoriserade

6 comments on “Det är bra med hopp

  1. Gillar såååå det du skriver….du är så duktig på att formulera dig..önskar jag hade den skrivförmågan!
    Gillar verkligen att läsa din blogg…..
    kram kram
    Jaana

  2. Måste tacka, jag blir glad(are) av era fina kommentarer.

    Janna: Tack, du skriver så bra ju 🙂

    Kersti: Nej, man får hålla igen lite ibland.. 🙂

    Jerry: Tack för dina fina ord, gillade förresten själv att läsa dina texter 🙂

  3. Du är mamma… jag också. Tycker jag känner igen mig i dina ord. Men detta att hoppa och lyfta fötterna samtidigt… det gör man ju också ibland…men kanske att man hoppar från samma plats…men landar på olika. Jag vinkar till dig från min bloggplats… allt gott Madonnan. Allt gott Anne-Marie

  4. Hej anne-marie: Jag vinkar tillbaka 🙂
    Och visst hamnar man inte på samma plats riktigt, det är det som är att växa, just att skiljas en smula, samtidigt som vi ändå går vägen på ett sätt, tillsammans. Och vi som är vuxna redan, vi växer nog lite vi också, under vägens gång…

    kram:)

Kommentera

