Idag

…fick jag en så väldigt fin liten rad i en loggbok av en elev.

Mitt i allt; när jag skulle skriva svar, blev jag så rörd. Det är verkligen ett yrke med guldkant jag har valt en bit upp i åren.

Vad gör det då att jag har jobbat över elva timmar på fyra dagar… Spelar ingen roll alls. Och energin finns kvar; sen när jag tänker på att jag tar en sovmorgon på måndag och är ledig imorgon så lyser solen lite extra på kvällshimlen här utanför.

Så är det.

   pict2641.jpg

av madonnan Postat i Skola

8 comments on “Idag

  1. Det finns så mycket att glädjas åt. Ibland glömmer vi det. Lediga fredagar är en sån sak. jag är ledig nästan varje fredag. Känner tacksamhet för tid som jag kan disponera som jag vill. Kram

  2. Tänk vad ord kan göra mycket! VÄRMA och GE energi!
    Så lite det behövs.
    Jag älskar att just lämna små lappar,
    med några ord till min familj när jag går.
    SÅ skönt att lämna huset med några ord som finns där tills jag är hemma igen.
    Eller skicka små sms.

    Vilken fin bild du har ,,,, rosor är så vackra!
    En stor blomma, stark och doftande och taggig men ändå älskad.
    =)

    Skönt med ledig fredag! Njut !!!

    Kram

Kommentera

