En vetskap

…spretar försiktigt, sneglar.

Snirklar sig långsamt åt olika håll.

Kan inte bestämma sig. 

Så visar den vägen. 

Vetskapen.

Det är bara att följa den.

Så sorgligt.

För att det är rätt.

av madonnan Postat i Okategoriserade

9 comments on “En vetskap

  1. Ja så är det ibland. Man skulle önska att det inte var så men vet att det är just så det är.
    Vemod.
    Det känns lite höst här hos dig nu. Kanske för jag alltid tyckt att hösten är så vemodig, sorgesam och lite långsam. En tid när man saktar ner och förbereder sig för vintervila.

  2. Sorg – kanske bara vemod… och kanske – ve mod… kanske att man ska locka tillbaka modet… och kasta undan ordet ve… hej min Madonna… vackra ord… som jag tänker kring. Allt gott för i dag… Anne-Marie

  3. Hoppas rådet hjälpte 😉 De gånger jag vågat följa det som egentligen var rätt men kändes svårt, då har jag oftast kommit ur det med ”vinst”
    Kramar

  4. Oh,, så bra skrivet och så sant så sant.
    Vilken underbar bild du har på din sida!
    Står själv just nu på en väg som delar sig åt
    många håll och det är svårt att veta vilken som
    är den rätta!

    Ha en bra dag!
    Kram Jaana

Kommentera

