Idag tänkte jag

…lite på hur det är att vara som en bläckfisk.

Så många armar som ska räcka åt alla håll och kanter, överallt. Och mitt i allt ska jag titta på fotboll och sen ringer en liten gullstumpa och vill säga godnatt i larmet.

När jag kom hem så sov du så gott. Min lilla som inte är så liten längre. En hel dag, utan att vi har sett varandra. Så tråkigt och ovant.

Men jag pussade dig på kinden där du låg och sov i sängen, snusade lite på kinden också och stoppade om täcket.

Tiden går och går. Och jag är som en bläckfisk, en väldigt frusen sån just nu.

Fotboll är trevligt men kallt, trots alla kläder.

av madonnan Postat i Okategoriserade

One comment on “Idag tänkte jag

Kommentera

