Och tänk så mycket alla ord

…kan gömma bakom sig.

Ibland är det sånt som varken du eller jag ser och förstår, bara den som skrivit dem. Det kan vara tankar och känslor som inte riktigt förmedlas eller små dolda budskap som bara den som är insatt förstår.

Läsaren kan tolka texten på ett helt, eller i alla fall ganska, annorlunda sätt mot innebörden för den som skrivit den. Bara den som skrivit sin text vet ju hela betydelsen. Precis bara.

Så kan det vara; spännande egentligen. Eller hur?

       

av madonnan Postat i Okategoriserade

8 comments on “Och tänk så mycket alla ord

  1. Ja, helt riktigt, Madonnan! Men alltför ofta används också ord som dimridåer. I den politiska världen, t ex. Men visst är det fascinerande att en roman kan ha flera bottnar, exempelvis. Ja, ö h t tycker jag att ord är spännande, Tvilling som jag är.
    Kram!

  2. Visst är det så.

    Så här hittade jag dig. Hade tappat bort dig och letade bland ”Madonnor” och läs mer. Men det blev: Fel, sidan finns inte. Hos AB själva???.

    Så sant det du skriver hur det tolkas. Det är ju många gånger frågor om uttalet.
    Kom ihop mig med dottern ganska rejält en gång. Visserligen ett mejl, men skrivna ord.

    Om dig har jag bara trott gott. Lovar på heder och samvete.

    Ha det gott
    Kram
    Eivor

  3. Ja detta är svårt för hur får man fram ironi till exempel i en skriven txt. Det är ganska svårt. Kommer ofta på mig själv med att vilja ha dit den lilla leende gubben 🙂
    Har till och med ritat den någon gång på vykort! Det är lite kul men samtidigt skrämmande. Datorspråket är många gånger torftigare än det skrivna språket. Vi glömmer penna och papper och hur vackert ett handskrivet brev kan vara.
    Oj nu vek jag ut mig igen.
    Kramar till dig!

  4. Tack för era kommentarer.

    Sam: Tvilling…och ord är intressanta och bra att ha:)

    Eivor: När sidan inte finns så är det nog ett inlägg jag tagit bort, eller stoppat undan. Tack för dina ord. Roligt att du hittade hit! Kram:)

    znogge: Just, alla tolkar vi allt olika, livet, orden… 🙂

    anne-marie: Tack, detsamma! 🙂

    Freja: Det är nog lätt hänt att missförstås…därför jag använder smileysgubben 🙂

    Syster Yster: Inte vek du ut dig, och jag har heller inte gjort det. Ingen har velat…*S*

Kommentera

