Och jag ska

…tänka goda tankar; bara tänka goda tankar, bara…

Så; imorgon är en annan dag. Och en sak tänkte jag faktiskt på idag och det är det här med människor. Underbara människor, fantastiska människor, alldeles vanliga människor som Du och jag. Såna funderade jag lite på.

Tänk så många av oss det finns. Och alla är vi olika, har våra alldeles egna tankar och erfarenheter. Vi lever våra egna liv och ingen av oss ser likadan ut som någon annan.

Eller, kan det kanske vara så att vi har en tvilling någonstans? Tänk om det finns en identisk Madonnan (…alltså med mitt riktiga namn) någon annanstans i Universum. Vilken tanke. Finns det förresten enäggstvillingar som är helt identiska? Det kanske det finns, är inte så insatt i det där. Får läsa om det helt klart; det är så jag brukar göra när jag undrar något. Internet är bra förresten…

Men att i n g e n kan ha samma tankar som någon annan i hela världen… Och så många tankar som finns bara i ett enda huvud, och så finns det lika många tankar i varje enskilt av alla huvuden hos flera miljarder människor. Rätt fantastiskt; det blir rätt många tankar det! Och alla har vi dessutom olika drömmar. Så är det.

Och en del av dessa människor kommer att betyda mycket för dig, finns i tankarna ofta och berikar tillvaron på olika sätt. Får dig att le, växa, må bra och tänka, eller kanske något helt annat – men något positivt. Att vi finner varandra, en del av oss, det är rätt fantastiskt det också.

Och jag tror att alla människor är goda, i grunden. Sen kanske olika omständigheter kan förändra och påverka oss på olika sätt, ta fram det mindre goda. Så kan det nog vara och jag strävar efter att inte låta mindre gott hos andra påverka mig negativt. Det är det inte värt och man behöver inte acceptera sånt att påverka. Tror jag.

Vet inte vad jag skriver riktigt; bara funderar ”på papperet” lite. Och tänker goda tankar, ska tänka goda tankar, tänker… Tänker rätt mycket överhuvudtaget förresten.

            pict2758.jpg

7 comments on “Och jag ska

  1. Visst är det fascinerande när man tänker på hur många tankar det är i omlopp varje minut, helt otroligt. Sitter nu och funderar jag med, tänk om det finns en curlingmormor till i denna värld, som då är precis som jag, fast jag skulle nog inte vilja träffa henne, skulle nog bli lite frustrerad *skrattar*!!!
    Kramizzz

  2. Nej, inte finns det väl en Imse till i världen? I alla fall inte en identisk. Dubbelgångare har vi nog alla, när det gäller utseende.
    Tror också att alla föds goda, men sen blir det yttre omständigheter som gör att vissa utvecklar mindre goda sidor. En del har nog också lättare att utveckla de sidorna. Medan andra är mer goda och ytterligare andra är i stort sett helt igenom goda.

    Kram

  3. Jag vägrar överge tanken på det goda i människan. Men jag har funnit att det är inte så tyvärr. Men då tänker jag att jag måste tro på det goda… och inte förblindas av det onda…Allt gott Madonnan. Anne-Marie

  4. Vi kan nog vara lika men inte alldeles likadana. Även om man är enäggstvillingar så blir ens uppväxt inte alldeles lika. En kom först en kom efter. Någon ramlar en står kvar… Men att vi är olika är så berikande. Att vi kan hjälpas åt att tänka. Fylla i och komplettera. Ge varandrat utkast att fundera vidare på. Underbara tankar och underbara människor, ni som finns och tänker alla vackra tankar. Kersti

  5. Ibland har jag mött personer där tanken snuddat tänk OM det är hans bror eller syster. Snesteg kan ju alla människor ha gjort. Har mött i mitt liv personer som varit så lik ngn att jag haft svårt att tro ngt annat.

  6. Jag tror att vi alla föds goda men under resans gång så kan det förändras av yttre faktorer. Jag mötte en tjej när jag bodde i Göteborg under en promenad, hon såg ut som jag, det roliga var att vi stirrade verkligen på varandra och vände oss om samtidigt när vi gått förbi varandra också. Vi sa inget, men jag antar att hon också blev chockad. Kändes konstigt att se någon som såg ut som en själv, bara sådär. Så utseendemässigt finns det dubbelgångare men när det kommer till tankar så kan vi nog vara väldigt lika men identiska tror jag inte.
    Kram!

Kommentera

