Andlös

…och full av insikt. Ett stilla konstaterande inombords, att så här är det och det finns inget att göra åt det. Bara att fortsätta leva livet så som det är menat att levas.

Jag tror inte att man alltid kan ändra på saker, även om man skulle vilja. Livet är som livet är helt enkelt. Oftast är det alldeles fantastiskt och jag skulle aldrig vilja leva någon annans liv. Jag vill leva mitt liv. Och jag är så nyfiken på vad mer det kan innehålla; vad mer jag ska få uppleva.

Bara jag tänker på det blir jag nästan lyrisk… Tänk, ingen vet vad som kommer att hända! Jag håller tummarna för att det blir bra i alla fall. Det gör jag.

Och det är lördag kväll. Jag undrar var min dotter och hennes övernattande kompis håller hus. Tror jag måste ringa, även om det inte alltid är populärt. Väntar ett tag kanske. Ett litet tag.

Hon är lik mig som ung förresten. Tusen järn i elden, alltid energisk och aldrig stilla.

Annat är det nu… Med tiden blir man lugnare.

7 comments on “Andlös

  1. Hm, för mig är det nog tvärtom, jag var ett otroligt lugnt och beskedligt barn, fostrad till att inte synas och absolut inte höras. Nu har jag så mycket jag vill göra… Men däremot, så är jag lugnare inombords, än jag var när jag var barn…och satt och var…lugn…

  2. Jag tänker att det är tur att vi inte vet vad vi har framför oss för då skulle man kanske inte vara så lyrisk fram till …. ja, just det fram till livet slår knut på sig själv.
    Men livsglädje ska vi alla ha och njuta av, helst varje sekund..
    Kram

  3. Näe jag är nog inte heller lugnare nu. Men däremot mycket tröttare. Men håller ångan uppe hela dagen i 190 och stupar i säng. Men jag var inte lugn som tonåring heller, tur att jag inte är mamma åt mig 😉 Kramar!

  4. Tur är väl det, att vi blir lugnare, annars skulle det vara jobbigt för många. Tror också på ett konstaterande, att det är bra att göra så och sedan jobba utifrån det. Förändringar fungerar inte alltid till det bättre. Tyvärr.

  5. Visst kan man acceptera att livet är precis som det är tills man en dag tar ett beslut som gör att allting ändras och helt plötsligt får man en ny insikt om att livet kan vara på ett annat sätt.

  6. Tack för era kommentarer 🙂

    ph: Nja, det var nog ungefär likadant…förutom att jag nog var lite mer…vild än mina egna tror jag 🙂

    Märtagreta: Jag känner igen mig lite, var väldigt lugn som barn, men tog igen mkt och hade alltid mkt att göra i tonåren, syntes mer också för den delen.. Men som liten, var jag nog som du, varken syntes eller hördes och var extremt blyg. Tur man tar för sig mer med tiden! Kram:)

    agapanthus: Jag förstår att du sover gott då…Kram!

    Maggis: Ja, det är nog tur att vi inte vet vad som väntar…kanske. Kram:)

    Rosa: Jobba utifrån det, ja det är nog bra här i livet 🙂

    Freja: Insikter är värdefulla. 🙂

Kommentera

