Går och går

…bland semesterstrosande turister i en storstad som är så vacker att jag blir alldeles betagen.

Fiskmåsar som står vid kajkanten; stolta står de där och tittar ut över vattnet. Jag ger mig sjutton på att jag har varit en fiskmås i ett tidigare liv för jag känner en viss samhörighet… 🙂

Japaner som fotograferar och brunbrända tyskar som ler och ler. Själv går och går jag; med ett litet leende på läpparna och tänker på min dag, mitt liv, allt mitt…

Det är nog bara jag som ger mig av ut i ett folkmyller i en storstad för att koppla av när jag är rätt slut.

Med musiken på högsta volym i två och en halvtimme; avkoppling på hög nivå…

7 comments on “Går och går

  1. Själv kan jag försjunka i att bara sitta och titta ut i ingenstans och låta tankarna flyga som de vill 🙂
    Eller sitta vid en sjö och höra vågbruset fylla en med ro!
    Kram

  2. Att strosa i en storstad kan vara väldigt avkopplande speciellt om man hör hemma där själv! Själv föredrar jag havet som betyder frihet för mig…
    Kram!

  3. Strosa är gött, en daglig promenad luftar fint mellan öronen!
    som till-och-från turist i la stada kan jag säga jag älskar stadens fina broar 🙂
    Mås? hm..Bortsett från att du inte kastar skit ner på folk så kanske du var en! 😉

    Ha en fin kväll!
    kram

Kommentera

