Att övertyga

…någon om något är inte alltid så lätt.

Men att övertala sig själv är nog ännu svårare. Fast jag tror att det kanske går, om  jag säger det till mig själv tillräckligt ofta. Gärna framför spegeln, för det har jag hört ska vara bra.

Så då gör jag det. Lurar mig själv kanske, men ändå. Stoppar ner det jag känner i en liten vrå. Rätt bra att göra så och gå vidare. Välja en väg som känns rätt.

Fast jag har bara hittat en liten, liten stig…

4 comments on “Att övertyga

  1. Ibland kan jag tycka att det är svårt att övertyga och överbevisa mig själv, får ibland förklara om och om igen.
    Sen tror jag nog att de små stigarna är att föredra, man kan gå i sin egen takt och emellanåt vandra ut på en lite större väg.
    Kramizzzzz

Kommentera

