Egentligen

…så är det bästa att bara lita helt på sig själv.

Då blir man sällan besviken eller ledsen. Och inte behöver man fundera heller; utan alla svaren finns där inom dig själv.

Och jag kan prata om precis allt med mig själv, även om sånt som tynger lite. Precis allt. Det accepterar jag; hos mig.

Och alla de frågor som dyker upp vågar man ställa till sig själv, även om sådant man inte riktigt förstår. Svaren kanske man får, men inte alla på en gång, för svaren kommer med livets takt.

Jag litar helt på mig själv. Och vågar ställa alla frågor – till Mig.

                                         sommar-2006-staende-apa.jpg      

                                  En gammal bild, men ändå… 🙂       

Länk: En artist jag gillar.                             

9 comments on “Egentligen

  1. Ja vem ska man annars kunna lite på fullt ut om inte sjig själv… Fast ibland undrar jag lite… Det finns ju ganska många opålitliga personer. Vem litar de på?

  2. Det är skönt det där att med åren litar man på sig själv. När man är yngre tar man det andra säger om en som sanningar. Eller så tycker jag.

    Jag frågar ofta mig själv vad jag tycker om olika saker. Reflekterar…

    Kram på sig. 🙂

  3. Har kommit på mig med att tycka sista tiden att jag trivs bäst med mig själv. Får också bästa svaren av mig själv! Undrar om jag håller på att bli en narcississsssst….. Eller, det kanske jag alltid har varit egentligen!

  4. Tror det är en sak som kommer mer och mer med åren. Kanske handlar det ”bara” om livserfarenhet helt enkelt! Att våga tro på sig själv är inte så lätt för en tonåring kanske…

  5. Jag litar inte på mig själv i alla situationer eftersom jag är bra på att nedvärdera mig själv. Däremot har jag börjat att trivas bättre med mig själv på äldre dar. Kan tycka om ensamheten i korta stunder. Om jag inte tänker för många tankar som inte är rosa.

  6. Jag gillar också Robbie, han har haft och har ett svårt liv men är så go och charmig ändå, inga divalater.
    Jag hade en video inne för länge sedan där han blir så överväldigag av publikens mottagande så han gör allt han kan för att inte börja gråta. Det är så gripande se.
    Låten ”Feel” är det och den ligger i min videokategori om du vill se den.

  7. Tack för era kommentarer. Ni är så kloka.

    Miss T: Just den låten, Feel, är min favoritlåt med Robbie… fast tyckte den här passade bättre till inlägget. Kram:)

  8. Oftast får man ju rätt svar när man talar med sig själv, en nackdel är att ibland så lyssnar jag inte när jag behöver ta det lite lugnt. Då kan det vara väldans frustrerande, men det är ju så mycket jag vill göra och dagarna går ju så fort, tänk att jag inte kan förstå det, hm hm hm.
    Jag bjöd mig på en stor kopp te för en stund sedan och då blev jag så glad!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

