Jag tycker du är vacker

…sa någon till mig igår.

Och de små orden lever jag fortfarande på; gläds över och ler inombords åt. Inte för att orden kanske är helt överensstämmande med verkligheten, men för att personen som sade dem såg ut att mena dem. Och för att det var just hennes ord.

Så mycket små ord kan betyda och värma.

Sen tror jag att det finns något vackert i precis alla människor. Någonstans. Och det inre är så mycket vackrare än en vacker yta. Så berikande.

Jag älskar vackra inren. Kan man säga så?

12 comments on “Jag tycker du är vacker

  1. Kul att få en sån komplimang. Sug i dig det.
    Själv skulle jag knappast kallas vacker speciellt inte nu med denna envisa övervikt.

    Jag tycker inte att det finns något vackert i alla människor, en del är riktigt vidriga personligheter och har aldrig varit t.ex snälla i hela sitt liv. Men det är bara min personliga uppfattning.

    Hoppas du har det bra.
    Kramen 🙂

  2. Holder med dig,finnes något vacker hos alla människor..och noe godt..men noen måste man leta lite längre efter ¨å finna det…;)
    Kram

  3. Vad härligt att få en sån komplimang! 🙂 Jag tror också att det finns något vackert i alla. Vi föds ju alla rena och oskrivna – bara det är vackert! Men så lever vi i en värld som så lätt kan bryta ner och bygga upp elaka och osäkra människor. Men så finns det ju de där änglarna som jobbar med att reda ut dessa människors själar – kuratorer, psykologer, hälsopedagoger, behandlingsassistenter, andra vårdgivare. Jag tackar dessa människor för att världen är mindre tokig. De gör ett hästjobb för svinlön…

  4. Visst kan man säga så. En vacker insida är det finaste som finns. Utsidan är ändå bara ett skal, som åldras. Själen, insidan, åldras inte. 🙂

  5. Jag tror också att det finns något vackert hos oss alla, även om det hos en del kan sitta väldigt långt inne, så tror jag att det finns där någonstans.
    Hoppas att resan hem gick bra! :0)
    Kramar Wendla

  6. Tack alla för era kommentarer.

    znogge: Visst är det så…helt klart för mig iaf 🙂

    Miss T: Jag har träffat ett par personer i mitt liv där jag absolut egentligen inte kan se ngt vackert, bara ren ondska tyvärr. Men ngnstans, ngn gång tror jag att det även där finns eller iaf har funntis ngt vackert. Kanske sitter det långt in visserligen, men det borde finnas där iaf…bara att de tar fram det. Eller…nu när jag skriver så vet jag faktiskt inte…! Jo, jag tror att från början är alla goda. Så tror jag. Och alltså också vackra.

    Snurrar in mig lite märker jag…hoppas du förstår! Jag gör det knappt själv…:) Och jag är övertygad om att Du är vacker. Trots ev övervikt. Du haräven mkt vackert inombords 🙂

    Kram:)

    zimac: Det är så bra med människor som arbetar med sånt, och som har empati 🙂

    Neny, Isabell och Wendla: Jag tror ni har rätt… 🙂

    Och resan hem gick alldeles utmärkt, tack Wendla 🙂

  7. Ja – så kan man säga och det är viktigt att man älskar så. Det inre lyser…igenom allt. Bara det får tid på sig. Må det bästa. Anne-Marie
    P.S jag talar när jag skriver till dig… så om jag skriver om allt som jag nu skrev så lät det så här…

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! ssssssssssssssååååååå
    KAN man SÄGA!!!!!!!!!! Detta sas med en glad röst men också ganska bestämd. För jag håller med dig.

  8. Visst kan man säga så och jag tror att det vackra där inuti visar sig på utsidan också, som personen menade, i ditt fall. Att på dig är det lätt att Se.

    Men för den skull så vill jag inte säga att personer som inte äger det vackra skalet, att de inte skulle kunna ha ett vackert intre. Då får man Se lite extra. Se djupare in i ögonen. Studera läpparna. Handrörelserna osv. För skönheten finns där om än inte alltid så tydligt i vårt s k ”norm samhälle”.

  9. Tack snälla Rosa, så fint du skriver.

    Och jag tror precis som du att det där vackra inret avspeglar sig i ögonen, läpparn, händer, en röst kanske, rörelser…sätt att bemöta andra. Kram på dig:)

Kommentera

