Ibland skulle jag vilja veta

…vad som kommer att hända i mitt liv.

Men sen när jag tänker efter lite känner jag att kanske vågar jag inte få veta. Fast bra vore det att förbereda sig på ett och annat. Eller så vore det inte det.

Sånt kan jag fundera på lite emellanåt. Precis vad som helst kan ju faktiskt hända. Vad som helst. Just den här månaden kan ju bli den absolut bästa månaden i hela mitt liv; eller den värsta. Eller så blir den som månader blir mest – ganska vanlig helt enkelt.

Men tänk om man kunde se in i framtiden…

En hisnande tanke egentligen; att få veta sitt liv i förväg…

                Länk: The future

                                       

av madonnan Postat i Okategoriserade

6 comments on “Ibland skulle jag vilja veta

  1. Visst vore det bra om man kunde förbereda sig men om man inte kunde förhindra saker skulle det kanske kunna bli svårt… Till och med outhärdligt om man visste vad som skulle hända! Lite som att alltid läsa slutet av boken först!
    Kram!

  2. Vi påverkar hela tiden vårt liv och riktningarna. Ibland vill man absolut inte ingå i hur det blir med ens liv. Precis som man står utanför och säger – ja nä oj då – nu hände det något som jag inte tycker att jag är del i – så sitter man mitt i – och ojojoj – så mycket man har med det som hänt att göra. I själva verket är vi våra egna regissörer, men så kommer det in något som påverkar just det vi håller på med…möten. Och så tar livet nya riktningar…. oj – det här skulle nog bli bättre som samtal inte som ett inlägg i din blogg…jag sitter här och läser högt det du skrivit och talar min in i din blogg. Lite tokigt. Men dina ord blir så vackra i högläst form. Må så gott i dag. Det är din dag, och min, och alla andras. Om vi förvaltar våra möten… så får vi ringar på vattnet….Kram Anne-Marie

  3. Tack för era kommentarer 🙂

    znogge: Ja, jag brukar iofs läsa lite i slutet av boken ibland när jag vill veta…!

    märtagreta: Du gör mig nyfiken…:)

    anne-marie: Vilken härlig kommentar! Tack. Tala du; det blir roligt att läsa det du ”talar” in i bloggen. Kram! 🙂

    Rosa och uttern: Tack! 🙂

Kommentera

