Att hitta en vacker sten

…på en vidsträckt sandstrand i Spanien.

En sten som är stor som min handflata och har formats av vågorna till ett hjärta. Så fantastiskt fin. Och den skimrar lite grann om jag tittar på den nära.

Jag tar upp stenen, tvättar av den försiktigt och lägger den varsamt i min väska. Den får följa med mig därifrån och stanna hos mig; för alltid.

Som en livsamulett.

av madonnan Postat i Okategoriserade

8 comments on “Att hitta en vacker sten

  1. Jag plockar stenar från varenda strand jag kommer till (nästan). En del kantar numera vår rabatt, och andra ligger gömda i väskor och fickor.
    Vissa samsas i fina glasburkar, och en del är så speciella så de får ligga alldeles ensamma och bara påminna mamman om en känsla 😉

    Stenar är på något sätt en länk långt, långt tillbaka i tiden.

    Att meditera vid havet, med en slät sten i handen, är bland det mest rogivande som finns! Här och nu. Ingenting annat.

  2. Det är dom bästa minnena tycker jag, man minns exakt då. Själv har jag inte rest mycket men lite sand från Portugal tog jag i alla fall med mig. 🙂

    Kramar

  3. Jag har stenar från alla platser jag varit på. Vissa stenar bär minnen som jag aldrig vill befria mig ifrån. Stenar. Tunga. Har läst och tänkt på det du skrivit. Starka ord. Starka tankar. Punkt. Ibland måste man säga till sig själv – det är punkt. Och om och om igen. För ibland är det inte punkt trots att man vill att det ska vara det. Allt gott. Allt Gott. Anne-Marie

  4. Tack för era fina kommentarer.

    ph: Ja, den lär följa med hem 🙂

    mamman: Jag plockar snäckor som du gör med stenar tror jag… 🙂

    anne-marie: Ord som berör mig. Tack.

Kommentera

