Ord

…som kommer djupt inifrån; som förmedlar, som ger en bild av det någon annan vill berätta.

Ord – tar mig till en annan värld, till Din värld och dina tankar. Får mig att känna, lära känna, inse och att värdera. Ger mig en betagande upplevelse, en liten inblick och små funderingar. Följer mig under tysta stunder; dyker upp när som helst. Från någons inre till mitt inre.

Ord; hela livet, överallt. Formar och ger mening.

En skimrande rikedom.

Ord.

8 comments on “Ord

  1. Ordet är mäktigare än svärdet, sägs det ju. Och ord, oavsett vackra eller fula, är mäktiga. Kan få själar att dansa av lycka eller gråta av sorg.
    Det är bra att kunna relatera till andras ord ibland. Dels så man inte är ensam om sina tankar, och dels för att bredda sina vyer. 🙂

  2. Oj nu blev jag visst anonym, men erkänner mig skyldig till två kommentarer.
    Vad skumt, brukar bara vara o skriva annars.

    Madonnan har nu lagt till ditt namn…vilka finesser, va! 🙂

  3. Nu fick du mig att fundera!*L* Direkt när jag läst vad du skrivit kom jag att tänka på det där gamla bibelcitatet. ”I begynnelsen var Ordet..” så då fick jag ju lova att kolla hela stycket,

    ”..och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud. Det fanns i begynnelsen hos Gud. Allt blev till genom det, och utan det blev ingenting till av allt som finns till. I Ordet var liv, och livet var människornas ljus. Och ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det.”

    …och då tänkerjag ju vidare på det du skriver om ord och hur vi får ta del av någon annans inre (eller själ om man så vill), samt hur mycket vi skapar här i världen med våra ord.

    Du skriver så vackert!

  4. Neny: Så riktigt…ord betyder något, som jag brukar säga…både de som är snälla och de som inte är så vänliga alls… 🙂

    menuette: Jadu, ibland blir det inte som man vill, men här på wp ordnar vi allt… Bra med goda såna! 🙂

    agapanthus: Hej, detsamma, tack! 🙂

    Freja: Du skriver så fint själv ju… 🙂

Kommentera

