Sluter mina ögon

…och andas in; doften, känslan, atmosfären.

Jag lyssnar, där bakom ögonlocken, på alla ljud. Känner värmen som omfamnar mig och gör min kropp så avslappnad och lite långsam. Andas igen och känner.

Så öppnar jag ögonen till sist.

En längtan stannar dröjande kvar.

9 comments on “Sluter mina ögon

  1. Det låter som om du har det riktigt fint nu och det glädjer mig.
    Jag vill från mitt djupaste hjärta tacka dig för allt stöd du ger mig. Du är en fantastiskt fin människa som jag är väldigt glad att jag får lära känna.

    Många kramar till dig du fina. 🙂

  2. Hej Madonnan! Nu befinner du dig nere i värmen och njuter! Har tänkt på dej!:0)
    Ska läsa ikapp lite nu efter min bloggfrånvaro.
    Ha en underbar dag och kramar!

  3. Undrar vad det kan vara för längtan då? Slog mig – finns det fler sorters längtan – eller är känslan alltid den samma?

    Aura – kan en del se. En kvinnlig präst såg min – snacka jag blev förvånad! Att hon höll på med sånt!

  4. Tack för era kommentarer..

    Helena Palena: Ja, det finns nog olika sorters längtan, eller det finns det, iaf för mig… Det kan vara en smärtsam längtan, eller en att-se-fram-emot-längtan, och olika beroende på vad man längtar till. Tror jag.

    En präst minsann…ja, det förstår jag var lite överraskande.

    Kram på er alla! 🙂

Kommentera

