Om jag går framåt

…följer du med då?

Om vägen svänger; hittar du mig? Vill du det? Eller fortsätter du att stövla fram din egen väg kanske. Den som jag brukar följa med på.

Vad är viktigt; egentligen? När allting kan hända och du inte vet vad.

Om jag sneglar åt sidorna, är det rätt eller fel? Följer du med? Vägen slingrar sig verkligen fram.

Som i en labyrint nästan. Och det här kan gälla både vänskap och andra relationer. Lite svammel bara…

av madonnan Postat i Okategoriserade

17 comments on “Om jag går framåt

  1. Det finns många långa slingriga vägar. Jag har märkt att man vid de flesta vägskäl förlorar en eller flera av de som man trodde stod en nära. Det mest förunderliga är att man vid senare vägskäl ibland strålar samman med forna hjärtevänner igen. Då blir vägen plötsligt mycket trevligare att vandra.

  2. Synd att du avslutar ett strlande inlägg med att det skulle vara svammel…

    Jag följer med om du går min väg!Hahhaaaa, var tvungen att retas lite.

    🙂

  3. Tack för era kommentarer, gav mig en del att fundera över.

    Neny: Ja, det är fint om det blir så och det har hänt även mig, att återse och återfå en fin kontakt – ngt fint i livet 🙂

    dagdrivaren: Jo, det är utvecklande…tur det! Ha det fint:)

    Deppspret: Tack. Ja, nu när jag läser så är det kanske inte så väldigt tokigt iaf… *L*

    Rosa: Ja, så kan det verkligen vara. På gott och ont. Kram på dig:)

    znogge: Rätt. Tråkigt är inte heller bra eller särskilt utvecklande… 🙂

    Vb: Hej och tack för din kommentar, ha det bra 🙂

  4. Dessa vägar……det står tyvärr lite stilla denna månad på året.
    En aning uttråkad idag.
    Well.
    Det kommer nya dagar och nya stigar, det är iallafall säkert!

    Kram

  5. Håller med Deppspret här, du har avslutat många av dina kloka inlägg med att det är svammel. Fy skäms! 🙂

    Kramar

  6. Slingriga vägar är alltid mer spännande än raka motorvägar, där alla kör om in i 180….

    Slingriga vägar tenderar att korsa andra slingriga vägar. Man måste stoppa upp, vänta och visa hänsyn…

    Ibland är det svårt att hänga med i någon annans slingriga väg. Då kan man ta till höger – eller vänster – för att stråla samman längre fram igen.

    I verkligt djupa relationer – den man har med sin livspartner – så tror jag dock på att slingra tillsammans. Att följa krumbukterna…inte efter varandra utan sida vid sida.
    Då måste man nog gemensamt bestämma om man ska gå till höger eller vänster i vägskälen… Uppleva livsvägen tillsammans.

    Annars är risken stor att ingen väntar vid nästa korsning…

Kommentera

