Att se sin aura

…är inget jag själv har gjort, men en i min omedelbara närhet har flera gånger sett som ett genomskinligt sken ca en centimeter runt läppar, tänder och huvudet.

Det låter lite konstigt tycker jag, men nu när jag fått så otroligt spännande kommentarer spinner jag nog vidare lite på det här temat med övernaturliga saker.

Själv har jag som sagt var inte upplevt något med spöken eller så. Däremot minns jag en gång när jag vaknade på natten och tittade på mannen bredvid mig i sängen. Där låg ett skelett med urgröpta ögonhålor. Minns att jag stirrade, verkligen spärrade upp ögonen, för jag tänkte att det kanske var för att jag var så yrvaken. Men skelettet låg kvar; min man alltså… Jag kände en ren skräck och kunde inte röra mig i ren fasa. Sen blundade jag hastigt och tittade en gång till – då låg han där, mannen, och sov fridfullt.

Den upplevelsen får mig att dra lite på läpparna, samtidigt som det faktiskt var så. Antagligen var det någon konstig synvilla för att jag var så trött, men jag har tänkt lite på den under årens lopp. Jisses, vad konstigt det var. Någon vettigare förklaring kan jag inte finna än det med tröttheten.

Nåja. Kanske ska jag börja forska lite i spökerier. I alla fall är jag helt klart intresserad av lite mystiska saker har jag märkt.

En sak till: Så väldigt roligt att ni läser…

18 comments on “Att se sin aura

  1. När vi var på semester på Bornholm fanns på tomten en liten lekstuga. Den var hur fin som helst men när jag närmade mig den kände jag en mycket starkt och intensiv obehagskänlsa. Som väl var ville inte barnen leka där… Jag kan fortfarande se stugan framför mig och känna obehaget.

    Allt har vi inte svar på…

    Kram!

  2. Jag målar ju auror och har det som arbete, det ”övernaturliga”, en gång när äldste sonen var borta sent och inte kommit hem på utsatt tid vaknade jag vid två och märkte att han fortfarande inte var hemma. Jag var rädd och arg, och borde ha varit röd, men såg runt mina händer och runt mitt ansikte i toaspegeln ett mycket starkt ljusblå sken, och när jag kom in i sovrummet vaknade min dåvarande man och han skrek till och talade om att jag lyste blått. Då blev jag först väldigt förvånad, då blått står för lugn och harmoni, och jag som var så orolig och arg. Men så blev jag lugn, och ”visste” att sonen var på gång, och mycket riktigt, det gick en kvart så var han hemma och resten av natten sov jag gott.
    Jag kan stänga av och på mitt auraseende, men om jag åker till t ex Sthlm, och ser de hemlösa, utslagna, då kan jag inte det, det forsar färg runt dem. Jag tror det beror på att de lever i en så utsatt position, att de energimässigt skriker på hjälp, och då kan inte jag stänga det ute. Jag har väldigt svårt för att vara i stan för länge, och går alltid med öronproppar, från det jag kliver på båten och jag sen kommer hem. Om jag inte har det blir jag väldigt väldigt trött av alla människors energier.
    Du är ”märkvärdig”, på ett mycket mycket positivt sätt!
    Kram från mig!

  3. Jag kan se auran som ett ljus runt en människa, däremot har jag inte tränat upp seendet så jag kan se färger som vissa kan. Din syn när du vaknade och såg din man som ett skellett måste ha varit riktigt skrämmande. Själv skulle jag nog ha pinkat på mig. *L* Trots att jag är en såkallad seende kvinna.

  4. Kusligt att vakna och se skelettet! Jag skulle fått panik, verkligen, och trott att det var ett tecken. Tur du är annorlunda funtad. 🙂 Det övernaturliga, paranormala, är spännande, men läskigt.

  5. Tack för era spännande kommentarer, jag sitter och ryser lite här…hu 🙂

    znogge: Mystiskt…undrar varför det kändes så… 🙂

    MärtaGreta: Helt otroligt att kunna se auror så…spännande. Det skulle jag gärna göra, fast det kanske är lite oroande också ibland…? Spännande när du beskriver iaf, och att t o m din man kunde se din aura.
    Hur menar du, ”märkvärdig”,…? 🙂

    Freja: Ja, det var tur det inte var du då…*L*. Men att ni kan se auror…hm. Blir nästan lite avundsjuk faktiskt… 🙂

    Neny: Nåja, jag funderade på det ett par dar efter har jag för mig, sen har jag tänkt lite flyktigt på det mellan varven. Men det var nog hjärnan som spelade mig ett spratt…kanske??

    Kram på er, så spännande att få ta del av era historier! 🙂

    Sov gott!

  6. Det här låter konstigt men jag både känner och ibland ser en hjälpares energifält när han är här. Han är ofta här och jag vet vem det är.
    Ett helt naturligt och lugnande inslag i mitt liv. Upptäckte det här helt av mig själv för ca 15 år sedan. Jag tror det beror på hur pass öppen och mottaglig och andlig man är.
    ”Spöken” har jag däremot aldrig sett.

    Brukar aldrig prata om det här för jag vill inte bli stämplad som ett ännu värr kokko än vad jag är. 😉

  7. Miss T: Tack för dina fina kommentarer som är så intressanta att läsa.

    En gåva att kunna känna och se så där…och inte är du kocko det minsta, tvärtom! 🙂

  8. Jag har suttit mitt emot en munk och mediterat. (Har svårt för att meditera, att gå ner i den hastigheten och koppla bort mitt tankearbete, så det krävs ngt som detta, som fångar mig.) Han bad mig att se in i hans tredje öga, samtidigt som han såg in i mitt. Vet inte hur långt tid vi satt, men efter ett tag började jag se saker som klev ur honom. Det började med en apliknande människa som kom ut från hans huvud. Blev först rädd, men satt kvar och försökta fortsätta ha kvar min avslappnande inställning till det hela. När vi avbrytit vår gemensamma meditation frågade han mig hur jag upplevt det hela. Jag berättade lite avvaktande vad jag hade varit med om. Då blev han mycket intresserad. Frågade om jag hade tid och prata en stund. Vi satte oss ner och jag fick berätta vad jag sett. Han var helt betagen och berättade att jag precis upplevt hans tidigare liv. Det jag sett var inte ngt som förvånade honom eftersom han visste om sina tidigare liv, men det som förvånade honom var att jag HADE sett. Han tyckte jag skulle ta till vara på den gåvan. Han själv kunde inte Se i samma situation. Så han hade ingenting att berätta för mig.

  9. Du kan öva upp att kunna se auran. Sätt någon med en vit bakgrund och sen inte för starkt solsken eller lampljus. Kisa med ögonen precis som att du håller på att somna med ögonen. Då kan olika ljusfärger komma fram. Färgerna är för stunden och betyder olika saker. Så aura fotografering säger egentligen inte så mycket eftersom auran ändrar färg rätt så ofta.. beroende på sinnes stämmning..
    kram anki

  10. Rosa: Jag har helt klart ngt att prata med dig om när vi ses i augusti… otroligt intressant! 🙂

    anki: Spännande, har försökt idag, men icke…vi skrattade bara 🙂

  11. …ibland kan jag känna andras sorg, som en stark vindpust som slår mot mig. Vet inte hur jag ska förklara. Ex, en dag gick jag förbi ett rum där någon hade somnat in och fick en sådan vindkast av de närvarandes …sorg. Då visste jag inte ens att det fanns människor i rummet… Hmm, nu låter jag luddigt. *lite förlägen*

    Hoppas du har fin fortsatt magiska dagar och du? kan du inte skicka hit lite sol?..:)
    Kram

  12. Intressant med auror…du kan fotografera din aura i en liten esoterisk affär och bokhandel som heter Jupiter och ligger på Hornsgatan. De berättar också saker om dig som de kan se i din aura, vad färgerna betyder osv. Har gjort det..kul faktiskt och mycket stämde.
    Auran skiftar ju färg hela tiden beroende på hur du mår…
    kramar

  13. 😀 Jag menar iaf inte märkvärdig i betydelsen ”snobbig” utan märkvärdig i betydelsen speciell=bra! 🙂

    Det är visserligen länge sen du skrev det här, men jag hamnade här ändå 😀

  14. Det låter obehjagligt – som ett slags varsel. Men det var ju länge sedan, säger du.

    Jag har aldrig sett min egen aura, men jag har sett andras…

    Kao

  15. Jag tycker att det här med auror är väldigt intressant. Trots att jag bara är 14 år gammal. Jag satt tidigare idag och försökte ‘känna’ min aura – det fungerade!
    När jag förde händerna mot varandra kunde jag känna att visst motstånd, och de pirrade i fingertopparna samtidigt som mina händer blev kalla.
    Lite läskigt, men jättehäftigt 😀

Kommentera

