Att se sig om

…mitt i ett liv; fånga det som värmer och långsamt andas in.

Sluta ögonen. Andas lite. Känna – Glädje. Tillförsikt. Ett inre lugn blandat med melankoli.

Ta vara på det man har i nuet och ändå se framåt.

Att bara vara.

                          bloggillustrationmadonna1.jpg

Margareth Osju Arveruds illustration av Madonnan.

av madonnan Postat i Okategoriserade

12 comments on “Att se sig om

  1. Att bara vara är en konst som jag vill säga att jag lärt mig riktigt bra dom senaste åren. Jag bygger upp mig själv igen inuti, en liten känsla i taget. Jag är inte medveten om hur mycket förrän det helt plötsligt förvånar mig hur långt jag kommit. Det är mycket kvar men oj så långt jag har utvecklats, så mycket jag törs känna nu.

    Livet är skört och när jag förstod det förändrades hela jag, till det bättre skulle jag villa påstå när jag tittar tillbaka. Inte så att det var något elakt eller fel på mig innan men jag fick, i och med lillebrors självmord, upp ögonen för människor som har det otroligt svårt.

    Livet är inte självklart. Ser man till antalet människor på jorden så är det få i jämförelse som förskonas från vad ett liv kan innebära. Jag är lyckligt lottad som inte fick det värre. Sånt tänker jag mycket på idag.

    Kramar 🙂

  2. Tack znogge; detsamma! 🙂

    Miss T: Du skriver så…insiktsfullt. Jag tror, att upplevelser av mindre bra slag kan göra att man ser sig om, uppskattar det fina. Kanske tar det ett tag innan man lär sig det?
    Så bra att du kommit en bra bit på väg, jag tycker att du visar verkligen en inre styrka..
    Och just det där; det kunde ha varit värre…så bra att tänka så!
    Kram på dig! 🙂

  3. Goddagens madonnan!

    ”Att se sig om…”

    Bättre ord än så här kan man inte mötas av när man kliver in i bloggvärlden så här denna lördag…
    Vilka skattkistor som finns här…och som öppnas för oss.

    Säger som Miss T: Du får ur mig mycket.

  4. Så fint Madonnan och så sant det du skriver! Sitter här framför skärmen och tar in det du skriver och ett varmt leende smyger sig fram på mina läppar! Tack för allt det tänkvärda och fina som du delar med dej av!
    Sänder dej en stor kram!

  5. Det är en konst att kunna stanna upp och njuta av nuet, men jag tror att alla människor har den förmågan om man bara ger sig den tiden.
    Kramizzzz

Kommentera

