Bara att konstatera

…att tid för tänkande ibland kan vara överskattat.

För det kan tyvärr ställa till saker i onödan; inte så bra. Och man bör lita på sin intuition här i världen, det borde jag ha lärt mig.

Så mycket det finns att lära i ett liv egentligen; sånt som handlar mer om här inuti alltså. Att lita på andra till exempel; det kanske inte alltid är lätt om erfarenheter visat annat, men man kan alltid utvecklas. Så viktigt att inse.

Vilken tur att ett liv har många dagar så man kanske hinner lära det man borde.

av madonnan Postat i Okategoriserade

7 comments on “Bara att konstatera

  1. Det är nog så att vi fått det här livet som en liten del av vår eviga utveckling för att lära och upptäcka, och det Du skriver nu visar bara att Du kommit en bra bit på väg. Vi lär av varandra hela tiden.

    Gokväll!

  2. Analyserandet kan ställa till mycket elände emellanåt. Ibland tänker jag att jag ska göra det som den impulsiva tanken berättar för mig redan från början.

  3. ph: Tack, jag lär mig mkt och tycker om att ta till mig och lyssna, värdera… 🙂

    znogge: Ja, stämmer nog… 🙂

    Rosa: Ja, du har rätt som alltid. Det är så jag brukar göra och har gjort…tills – jag vet inte vad, kom i tankarna. Kram på dig 🙂

  4. Ofta tycker jag att det är så att den första känslan är den rätta känslan. Sen kan man vrida och vända och fundera hit och dit, men jag tycker nog att jag alltid kommer tillbaka till den där första magkänslan.
    Kramizzzz

  5. Man ska inte veta för mycket… man ska inte tänka för mycket. Att gå på sin magkänsla leder en ofta mer rätt en många långa tankar. 🙂 Om man överanalyserar allt så finns det till slut inget liv kvar att leva, och inga lärdomar kvar att lära. 🙂

  6. Din sista mening, gjorde mig så lycklig! Min 93 åriga kund idag undrade varför man blev så gammal…ja, varför, men tack för varje dag, så känner jag….

Kommentera

