En kommentar jag skrev som blev ett inlägg.

Märtagretas livsblogg tog upp lite om det här med bloggande och jag känner att jag gärna vill lägga ut min kommentar och lägga till lite mer dessutom. Så; läs och begrunda om du vill:

Intressanta tankar du har om bloggare och roligt att du har träffat och lärt känna några.
Själv har jag träffat en, Rosa, och det var verkligen så att vi redan kände varandra gm alla texter man läst av varandra på Aftonbladets blogg. Det bara stämde direkt helt enkelt.

Jag måste säga att allt jag skriver handlar inte bara om mig, tankar kan vara lite från olika håll om du förstår? Och ibland är det berättelser om andra, fast lite av mig, men då står det ju inte i jag-form förstås.

Jag tror att även om man inte skriver dagbok bara, utan kanske präntar ner lite tankar, funderingar, dikter, så lyser det igenom vem man är där inuti. För i bloggen kommer så mycket känslor fram har jag märkt, det är väl både positivt och negativt.

Och mitt syfte var precis som ditt; att komma igång med ett skrivande. Nu tycker jag att det flyter på rätt bra, men mer än så är det inte…och jag har till och med märkt att jag har börjat skriva lite mer som när man pratar, hackigt. Inte bra alltså.

Jag känner som att jag känner en del av er rätt väl; bokstäverna talar till mig och ibland är det nästan otäckt hur lika en del av oss tänker eller uttrycker oss. Igenkänning helt enkelt. Så fint, tycker jag.

Kände att jag ville förklara och tror jag lägger in det här som ett inlägg nu, så kan andra som läser mig få ta del av hur jag bloggar…

                               img_46276cc932bbb.gif

Och nu ska magen bara lugna sig lite så går jag Stockholm runt sen; så härligt.

av madonnan Postat i Okategoriserade

9 comments on “En kommentar jag skrev som blev ett inlägg.

  1. Jag skriver ju mycket om mitt vardagliga liv. Från början var min avsikt att det skulle handla mer om Herr Hund men som det kan bli! Får han en liten valpkompis då blir det nog mer hund tror jag!
    Hälsa Stockholm från mig när du är i farten;-))
    Kram!

  2. Jag förstår, och jag menar att även om många inte lämnar ut hela sitt liv, så ger orden en bild, av hur du tänker, ser på saker. Allt du berörs av behöver ju inte vara självupplevt. Du skriver väldigt bra, tankeväckande och … ibland lugnande. Du får det svåra att kännas igen, så ensamheten skingras, jag är inte ensam.
    En dag skriver vi våra böcker, vi behöver bara utforska skrivandet först, kanske formen inte blir den vi trodde. Även språket är en palett, i olika färger och nyanser. Lycka till!
    Sommarstockholm är underbart, det tycker till och med en inbiten kotjej som undertecknad.

  3. Visst kommer ni en gång att verkligen skriva era böcker. Och oroa er inte, här är ett gäng som kommer att köpa dom direkt.
    Kan man få ett signerat exemplar? 😉

  4. När jag började mitt bloggande på expressen förra året så gjorde jag det för att jag behövde skriva av mej allt som hänt under de senaste åren och kanske för att det kunde hjälpa någon annan som var på väg att göra samma resa som jag gjorde. Men idag så har bloggen en annan betydelse, mera om hur mitt liv ter sig idag. Jag har också träffat en bloggare IRL och det var superskoj!:0) Sen har jag kontakt med några via msn också.
    Spännande det här med böckerna och jag instämmer med Tankspridd om att det finns ett helt gäng härute i bloggvärlden som kommer att köpa dem direkt.
    Kram Madonnan!

  5. Tack för era kommentarer 🙂

    Helena P: Visst är det ett fenomen, trodde aldrig jag skulle sitta så här… Synd att det inte fanns när jag var yngre också!

    MärtaGreta och Tankspridd: Härifrån mig finns inga intentioner om ngn bok, kanske när jag blir gammal…Men visst vore det roligt att läsa andra bloggares riktigt böcker, jag skulle rusa till affären! 🙂

    Wendla: Jag känner igen det där att bara skriva. Har aldrig haft en tanke på att man också faktiskt får kontakt med andra, det går nästan inte att undvika när man finner en del bloggar som känns så..nära.

    Har också träffat en IRL några ggr, det var väldigt roligt och helt rätt eftersom vi lärt känna varandra så gm bloggen 🙂

    Kram till er alla 🙂

  6. Ja det pratade vi om – hur man kan lära känna varandra via texter. Det går att Se personen som skriver. Se personen inuti och inte bara skalet. Så fantastiskt givande.

Kommentera

