En härlig natt

…kunde det ha varit, men så blev det inte alls.

Fast rätt bra ändå; vi fick hem dottern som varit och tävlat på Världsungdomsspelen i Göteborg. Hon åkte med en annan klubbs buss hem och skulle hämtas utanför stan mitt i natten. Naturligtvis tog batteriet i mobilen slut och vi slutade höra ifrån henne vid elvasnåret på kvällen, men ett på natten ringde hon och berättade att bussen var försenad och hämtning skulle bli ungefär halvfem…

Vimmelkantiga maken åkte iväg vid fyra och mobillarmet väckte halva huset strax efter. Jisses.

Det här var förresten ett sånt tillfälle när jag önskade att jag kunde använda mitt körkort. Verkligen.

Uppe med tuppen vid strax före sju var jag sen, för vi har en liten piggelin i huset. Tur jag vaknar av lite thé.

Nätter är verkligen härliga ibland, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller hur?!

6 comments on “En härlig natt

  1. man skulle kankse försöka med te när kaffet inte fungerar….vänta jag kom precis på att jag har mat på spisen…ooops….så glömska man blir av att vara trött…hehe…baj

  2. Te är bra i alla väder tycker jag. Fast nätter ska man helst sova, och få själen att slappna av en stund. Hoppas nästa natt blir mindre händelserik. 😉

Kommentera

