Det går inte att förstå allt

…hur gärna man än skulle vilja.

För att kunna hjälpa behöver man förstå, även om att lyssna är en god del av det hela. Men om jag inte förstår; hur kan jag då hjälpa på ett bra sätt? Leda rätt, pusha, ingjuta lite mod och tro – styrka.

Det skulle jag vilja. Helst av precis allt.

Bara så –  oerhört viktigt.

av madonnan Postat i Okategoriserade

10 comments on “Det går inte att förstå allt

  1. Oh…som man försöker lägga pussel ibland, trots att bitarna är runda och hålen fyrkantiga (eller tvärt om!).

    ´Jag lägger pussel hela tiden….

  2. fast ibland kan det nog vara så att det är den som inte förstår men ändå vill försöka hjälpa som gör mest nytta…om du greppar hur jag tänker.
    Visa sin okunnighet men erbjuda det man har kan räcka långt det med. Vill jag hoppas iaf. 🙂

  3. Lyssna är det viktigaste för då hör motparten sina egna ord och tankar!
    I regel har man lösningen själv och att vara en lyhörd lyssnare och stötta personen i det hon/han vill är hjälp nog.
    Jag tror inte man kan råda så mycket utan kanke bara stötta personen på dennes egen knaggliga väg.
    Kram

  4. man måste inte ha svaren för att kunna hjälpa
    du kan lyssna och viktigast av allt, tror jag är att du har VILJAN – det är med den man kan fördriva det onda..

    ha det…

  5. man kan nog inte förstå allt, däremot med en vilja att kunna förstå kan man komma långt.

    Spinner vidare> vill man förstå ALLT?

    Vet ej om jag skulle vilja det.

  6. När det gäller andra behöver vi inte alls alltid förstå för att kunna vara ett stöd. Bara att sitta med finnas till i nuet hjälper de flesta när man har något som hjärtat vill tala om.
    Det är ju helt enkelt så att vi inte alltid föstår men det gör ju inget alls.
    Kram

Kommentera

