Trygghet

…är viktigt för mig, i livet, i vardagen.

Det känns tryggt och bra här, rofyllt. Lugnt. Det räcker att jag ser på bilden här ovan så får jag ett leende på läpparna. Och lugnet lägger sig som bomull på axlarna.

Om jag nu inte var det innan förstås.

Sitter på jobbet, men har slutat. En skola utan elever är inte lika rolig alls. Öde nästan. Det är hela två månader innan de börjar. Tänk så många barn som ska ha sommarlov.

Och jag med. Bara tre dagar kvar.

Sen nio veckor att fylla 🙂

av madonnan Postat i Skola

6 comments on “Trygghet

  1. Visst är det skönt när trygghetskänslan infinner sig! Va härligt med 9 veckors ledighet!:0)
    Hoppas allt är bra och att du får en härlig måndagkväll.
    kram kram

  2. Trygghetskänslan är guld värd, kände så senast i eftermiddags när guben och jag satt på altantrappan!!
    Visst låter 9 veckor mycket, men det går fort, jag har själv jobbat i skolans värld i hundra år, känns det som, senaste åren med 6-åringar, och jag tycker nog att när det är ett par veckor kvar så börjar men mentalt att planera, skriva och fundera över höst-terminens start.
    Hoppas att du får ett underbart lov!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

