Så är det då nationaldag igen

…precis som förra året och alla tidigare år.

Här sitter jag och smälter gårdagens alla känslor. Det är bra tankar, blandade med nostalgi. Mitt i allt så tänker jag på mannen som ramlade ihop och hans rara fru. Undrar hur det gick för dem. Men jag tror att det gick bra. Så tråkigt på en studentdag.

Fira nationaldag med en picknick och solande. Det känns som en bra sak att göra idag.

Sveriges nationaldag – det borde skapas fler traditioner kring den.

av madonnan Postat i Okategoriserade

4 comments on “Så är det då nationaldag igen

  1. Instämmer helt. Man kan ju ha traditioner inom familjen om man inte vill blanda sig med den stora massan!
    Men jag tycker verkligen att vi alla behöver bli bättre på att uppmärksamma och vara stolta över vårat land.

    Förresten du som är en ”fröken” Jag har fått ett liten problem 🙂
    Heter det vårt eller vårat??
    Jag har alltid trott att det heter vårt och att vårat varit talspråk. Men tydligen så har jag fel för datorn rättar mig hela tiden och vill att jag ska skriva vårat:
    Kan fröken reda ut detta?

    Kram och hej

Kommentera

