Komplimanger

…har jag fått av två olika personer idag.

Så glad man blir av några små ord. Vare sig de är sagda ansikte mot ansikte eller som i ett av fallen – skickade via sms. De värmde i alla fall lite extra denna soliga söndag. Tack.

Fast en sak har jag märkt och det är att jag har lite svårt att ta emot komplimanger. Måste öva mig där helt klart. Vet inte varför det är så egentligen, men ofta försöker jag hitta någon ursäkt till komplimangen, säga emot. Inte bra och lite knäppt. Man ska tacka och ta till sig, så enkelt är det.

Solen har värmt oss lite extra denna dag. Så härligt. Ibland när det är en så här härlig dag undrar jag hur det kan komma sig att vi faktiskt står ut ungefär fyra väldigt mörka och kalla månader; varje år. DET är rätt fantastiskt!

Imorgon är en ny vecka.

av madonnan Postat i Okategoriserade

12 comments on “Komplimanger

  1. Det är alltid lika roligt med komplimanger. Håller med dig det är lite svårt att ta emot och tacka. Jag har tränat mig och blivit lite bättre på det med åren… Ha en fortsatt bra dag 🙂

  2. Vi svenskar verkar vara experter på att prata bort komplimanger! I stället borde vi suga åt oss allt beröm för alla behöver vi få känna att vi är bäst någon gång!
    Kram

  3. Komplimanger är något fint det, måste man tacka för annars vore det lika oartigt som att inte tacka för en present. Jag brukar tänka så att komplimanger är presenter, jättefina sådana. 🙂

    Kul att du hittade sideffekterna, lätt för dig och lätt för mig, då slipper jag gå bakåt om jag vill se tidigare inlägg.
    Du ser, du är en fena på datorer. 🙂

    Ha en skön kväll.
    Kram

  4. Ja du min vän, snacka om att man har fått träna på detta, även idag kan det vara svårt tycker jag, men jag försöker *skrattar*!!!
    Kramizzzz

  5. Komplimanger ska man suuuga på som en god karamell…fast det kan vara svårt!
    Jag önskar dig en bra start på denna nya vecka, fast här hos mig har den börjat med skyfall…*burr* kramisar!

  6. Kikar in och önskar dej en fin dag! Ja, det här med att ta emot komplimanger kan vara ganska så svårt. Jag övar för fullt med att ta emot dom när dom kommer och inte komma med nån ursäktande mening som svar.
    Kram på dej!

  7. Tack för era kommentarer. Ser att fler har lite svårt att ta emot…

    Znogge: Du har rätt, vi borde bara sträcka på oss ju! 🙂

    Syster Yster: Hehe, tack!! Det där kändes bra, nu lär jag stråla när jag går ut ikväll 🙂 Och du är ju såå snygg själv, det har jag sett!! Kram!

    uttern: Ja, du har rätt. Vi ska glömma den lagen! 🙂

    Miss T: Så bra att se det som en present, just vad det är också ju! Kram.

    ordalaget: Som en karamell var det… 🙂

    wendla: Jag ska tänka på det också, bara säga tack! och ta emot 🙂

    Kul med alla era kommentarer, det uppskattar jag 🙂

Kommentera

