Lite förvånande

…egentligen, att sånt som sedan länge verkligen är begravt, glömt och oväsentligt kommer fram i texter som nu plitas ner. Undrar varför. Trots att harmoni är något som till största delen fyller livet nu.

Kanske är det så att sådant som en gång upplevts, för alltid är menat att komma  upp till ytan ibland, utan egentlig orsak?

Ser mig nöjd omkring; på diskmaskinen som brummar försynt, de många fönstren som behöver putsas och de gröna detaljerna i mitt kök.

Sen, en annan viktig och för mig glädjande sak; tack för att Du läser.

av madonnan Postat i Okategoriserade

5 comments on “Lite förvånande

  1. Även om man tror att saker och ting är glömda så ligger de under ytan ändå. De är alltid en del av ditt liv och kommer alltid att vara. Men svåra saker bleknar och annat positivt tar överhanden!
    Ha en fin lördag!
    Kram

  2. Så fint du skriver här inne. Skulle vara intressant att veta ang bilen och körkortet och du ngn gång orkar berätta, så lyssnar jag gärna. Eller läser.

  3. Det är ett sant nöje att läsa Madonnan så det är inte du som ska tacka – det är jag.

    Jag har så mycket instängt i mig som jag försöker få ur mig på bloggen men det är så svårt. På något sätt tramsar jag runt ångesten och tror att det går att dansa med den.
    Jag blir besviken varje gång när jag ser mina inlägg.

    Idag kom jag på att lägga in låten Feel med Robbie, han sjunger vad jag känner.

    Kramar

  4. Precis så är det, sorgliga saker finns kvar även om de inte ger sig tillkänna så ofta. När jag t.ex. är ute med vovvsingen, speciellt när vi går i skogen så går ofta mina tankar till mina kära föräldrar som inte längre finns i livet och allt som min älskade mamma och jag inte hann säga varandra!!!!
    Kramizzzzz vännen!!!!

  5. Tack för era kommentarer. Det finns alltid sånt man minns emellanåt.

    Rosa: Visst, men inte så mkt att orda om egentligen, pratar hellre om annat. Kram 🙂

    Miss T: Tack, gillar att läsa din blogg också, även om du inte är helt nöjd själv alltid. Förstår vad du menar, den låten är bra och säger mkt 🙂

    curlingmormor: Förstår att det kan väcka tankar. Det finns en stillhet i skogen också, ett bra ställe att tänka på… Kram.

Kommentera

