Ibland

…känner jag ett så stort behov av att få vara ensam, men var skulle det vara?

Hela dagarna pratar jag och pratar andra med mig. Och så kvällarna också, här hemma. Ända tills jag går och lägger mig. Ja, till och med då förresten. Någon gläntar på dörren för att se om jag är vaken, något glömde ju sägas.

Det är fint med människor, det är så fint med familj, men ibland skulle jag vilja ha en egen liten vrå.

Bara tystnad.

Överallt finns de, människorna. Vilken tur ändå.

av madonnan Postat i Okategoriserade

5 comments on “Ibland

  1. Har man ett yrke som innebär att man hela dagarna är omgiven av andra människor kan det vara väldigt skönt att få vara ensam och ha det tyst omkring sig. Men som du säger hur lätt är det med familj! Jag älskar min familj men ibland behöver man vara ensam så jag förstgår precis hur du känner!

  2. Jag önskar ibland att jag hade det som du. Här är för ensamt och tråkigt.

    Lagom är bäst men när blir det så?

    Kram:)

  3. När jag är ute och promenixare med vovvsingen, då njuter jag, ingen pratar med mig och jag måste inte prata med någon, i och för sig så snackar vovvsingen och jag lite grann, men att bara få ”vara” är helt underbart!!!! Men som sagt, hur gör man när man har familj????? Dotra snor sig en halvtimme ibland, då stänger hon in sig i badrummet och kryper ner i badkaret och då ”hör” hon ingenting.
    Kramizzzz

  4. Behov av ensam tid kände jag ofta när jag levde man och barn. Nu har jag gott om ensam tid. Ganska skönt för det mesta men lite för ensamt i bland. Var fas i livet har sin tid helt enkelt. Ha det gott!

Kommentera

