Och ändå

…så känns det.

Här inne. Och jag tycker inte alltid om känslor faktiskt. De kan bli så påträngande på något vis. Störa och oroa lite grann. Och vara totalt meningslösa.

Ibland önskar jag att de inte fanns…

av madonnan Postat i Okategoriserade

7 comments on “Och ändå

  1. Det finns en hel del olika känslor som man brottas med, håller med dig om att en del känslor blir jobbigare än de andra.
    Kramizzzz

  2. Stockholmare har det kanske inte alltid heller så lätt. Det är kul att prata dialekt. Roligare ändå är det att vara från Stockholm eftersom djupt där inne ser man upp lite lätt till folk från huvudstaden – fast det ska ju maskeras som bara den förstås.

    Om vi inte ha känslor vore vi nog inte människor. Men visst är det underligt hur man kan känna sig ibland. Usch…

  3. Då är vi två. Jag önskar ofta att det fanns en på/av-knapp någonstans. Tycker inte om att ha ont på sidan och ”stänger av” ofta. Det är inte bra men är mitt sätt att överleva (att skjuta upp?). Ibland gör sig dock känslorna påminda och då skulle jag vilja ha den där knappen.

    Ha en skön dag. Jag hoppas att det är lika fint väder hos dig som hos mig!

    Kram!

  4. Jag tycker att viljan ändå är starkare många gånger, och den kan faktiskt styra över känslorna.
    Inte helt och fullt, men den kan bromsa när känslorna vill flyga iväg och bli för negativa, till exempel.

  5. Jag önskar ibland att jag vore totalt känslolös vad gäller mig själv, släpar runt på alldeles för mycket känslor. Det blir tungt.

    Men samtidigt, vad vore livet utan känslor men jag säger som vi gör här i Sverige; lagom är bäst.

    Kram 🙂

  6. Visst händer det att man önskar att man slapp ha en massa känslor. Men tänk så härligt det är att vara förälskad! Att kunna känna kärlek är en underbar gåva. Ha det gott. Kram

Kommentera

