Hej där

…du som läser just min blogg.

Du ska veta att du är önskvärd, att jag uppskattar att just Du läser. Det är roligt tycker jag.

Förresten ska jag försöka tota ihop ett inlägg på ett par minuter. Och så mycket kan jag skriva att jag är väldigt dålig på blommor. Och ogräs.

Att veta vad som är vad är inte lätt! Det bästa är därför att inte ge sig på att rensa i en främmande rabatt utan att ha någon ständigt övervakande person vid sin sida.

Man kan inte tro att jag en gång i tiden hade 99 blommor i min lägenhet.

99.

Nu har jag många plastblommor. Och bara gröna växter.

Men inte nära 99 precis…

av madonnan Postat i Okategoriserade

6 comments on “Hej där

  1. Tänk att allt går att lära sig. Efter att ha sparat ogräs och rensat bort blommor under ett par somrar har jag succesivt lärt mig att se skillnad på dem och numera är det inte bara maskrosor som blommar, hihi.
    99 krukväxter måste ha tagit en fasligt lång tid att vattna……

    Ha en skön kväll, kram!

  2. För att inte tala om att ”noppa” gamla blad, du måste ha haft blommor både högt och lågt!!!
    Kramizzzz

  3. Här har du en till som är jättedålig på att skilja ogräs från ”tillåtna” blomster…jag är ingen trädgårdsmänniska precis. Men inomhus har jag faktiskt gröna fingrar även om jag inte har 99 växter! Ha en fin tisdag/kram!

  4. Nej, det är lätt att fel planta rycks upp och det är kanske inte sååå bra! Fast hos oss går det hyfsat för det mesta är faktiskt ogräs!
    Ha en bra dag!

  5. Jag har gröna fingrar säger folk, inte för att jag vet om det stämmer men jag lyckas alltid med blommande och gröna. Tyvärr har jag en liten lya och vill köpa något nytt någon gång men näns ju inte slänga någon. Skott ger jag bort till höger och vänster, misslyckas dom kan dom komma och hämta ett till. 🙂

    Du är önskvärd på min blogg med. Du dyker upp även fast jag mest skriver blaj.
    MÅSTE bli en bättre bloggare. 🙂

    Kram 🙂

  6. susannna: Det tog ett tag, men jag hade tid och inga barn 🙂 De stod förresten på en slags glashylla, en hel del av dem, både uppe och nere och i mitten vill jag minnas…Kram

    curlingmormor: Det var bara gröna växter, en med rosor fick jag – den dog inom ett par veckor…kram

    ordalaget: Jag har ett par inomhusblomböcker och klarar många gröna saker iaf… Kram 🙂

    znogge: Jag tycker ogräs är rätt fint, maskrosor t ex – som de lyser upp fint! Tack och ha det fint själv!

    Miss T; Du skriver INTE alls blaj, du skriver så att jag vill läsa 🙂
    Och minns att jag var jätteduktig att plantera om varje vår…vilket jobb! Kram

Kommentera

