Bara att ta ett riktigt djupt andetag

…stilla och omärkligt och tänka tysta tankar.

Låtsas som ingenting. Inte låta sig provoceras. Fast det är det som är tanken och viljan kanske.

Men det biter inte på mig. Försök med någon annan. Jag är rätt härdad och står stadigt på båda fötterna.

Ett inre lugn bara.

av madonnan Postat i Okategoriserade

7 comments on “Bara att ta ett riktigt djupt andetag

  1. Att låta sig provoceras är aldrig bra fast vissa människor blir bra på att ”trycka på rätt knapp”! Gäller ofta barn som medvetet får igång en kompis.
    God natt och sov så gott.

  2. Sitter vi i samma båt?? 😉

    Jag lät mej provoceras igår.. Jag som har ett jäkla tålamod och ett stort inre lugn!?!?
    Men men, alla har vi ju våran smärtgräns.

    Så du var här!! Kul! Har han fått tag i ett av nybyggena runt centrum? Ser ju så mysiga ut utifrån! 🙂

    Varm kram och en massa tålamod…

  3. Tack för era kommentarer.
    Kram till curlingmormor!
    flashtacc: en bra vishet, ska jag ta till mig och mitt ständiga leende! 🙂
    znogge: Ja, en del kan…:)
    Klimakteriek: Nej, inte så alls, gäller allmänt flera… 🙂

  4. Ett inre lugn är precis vad jag letar efter, det känns som om jag fick det från dig nu.
    Du skriver inlägg som givetvis inte handlar om mig men som jag ändå tar till mig. Du skriver så väldigt bra och jag tycker mycket om din fina blogg här.

    Ha en fin dag.
    Kram 🙂

Kommentera

