Det är bra

…på ett sätt, för varje gång klickar det till lite grann.

Och det ska det ju inte göra. Sen – se med klara ögon, så kommer du längre här i livet.

Förresten var jag på ett möte idag. Det var intressant. Och jag fick nästan lite trångt i bröstet, av rörelse. Det finns så många känslor härinne, som bara väntar på att få komma ut. Det får en del av dem ibland, men inte alla. Men de som kommer ut, de är så glada och sprittande och fulla av kärlek till allt det fina som faktiskt finns här – i mitt liv.

De andra får stanna kvar. De är bra de också, på ett sätt, men hör hemma därinne kanske.  Kanske.

Eller så knackar de på en vacker dag och vill ut – till varje pris. Vem vet?

av madonnan Postat i Okategoriserade

5 comments on “Det är bra

  1. madonnan – kan tala om att röda vinbär driver urin. Jättebra! Rena medicinalbusken!

    Angående känslor så har man väl både svart och vitt inom sig. Hoppas din balans är bra. Har slutat skrika och gorma – är numera lugn som en ko. Kör bil sakta. Gråt ibland – det gör jag – för det är så skönt! Tror det är svårast att visa att man gråter.

  2. Ibland går det inte att hålla igen för mig, Det beror säkert på att jag har mycket som skulle vilja komma ut.

    Försöker ändå ibland mot min vilja hålla en glad ton i bloggen, var duktigare på det tidigare och vill försöka hitta tillbaka dit. Men det blir som det vill ibland.

    Ha en fin dag.
    Kramar 🙂

  3. znogge: Tror inte det knackar så mkt… men ändå 🙂

    Helena: Jag är väldigt balanserad. Kan man inte tro av denna blogg kanske, men det är skönt att skriva 🙂

    Miss T : Tycker du delar med dig fint i bloggen, sånt som är läsvärt 🙂

  4. Så länge livet är någorlunda i balans så kan jag hålla det mesta i ordning, men när det gungar för mycket då tränger alla de där lite undangömda känslorna sig på och bryter ut.
    Jag gråter rätt ofta nu för tiden..jag har sagt det förr och säger igen att sorgen lever sitt eget liv. Det går inte att stänga av hur som helst.
    Sorg kan vara så mycket..efter någon som dött eller sorg över att inte vara frisk vilket jag känner av starkt. Eller så kan jag bli sorgsen av saker jag tar del av på tv eller via andra. Jag tror att sorgen alltid finns där inne men att jag som frisk och i full gång inte hade tid för det helt enkelt. Jag tog ett djupt andetag och höll masken..tills mitt liv började krackelera.

Kommentera

