Det fanns en flicka

…som var så trött på precis allt och bara ville bort till något helt nytt.

Så kom något nytt och planerna började smidas, lägenheten noga städas ur, allting packas ner i stora lådor. I den öppna spisen brände hon under sena kvällar upp foton och gamla, tummade  brev. I sitt fotoalbum klippte hon itu en del kort, lät ena halvan sitta kvar och slängde den andra delen.

Så kom dagen då den stora flyttbilen stod utanför porten. Alla tunga lådor och möbler bars ner. Lite hjälp fick hon, men hjälpen ville hon egentligen inte ha för det bästa var att klara av allting själv. Att vara självständig –  det hade hon fått lära sig redan som liten. Att vara ensam också för den delen.

Nu såg hon dem krympa ihop till små, nästan osynliga figurer genom fönstret när hon åkte iväg med flyttlasset. Den känslan var obeskrivlig och ovan, men hon öppnade fönstret och tog ett stort andetag. Åkte vidare och såg ut på allt i naturen därutanför.

Så vackert det var. 

av madonnan Postat i Okategoriserade

11 comments on “Det fanns en flicka

  1. Hej
    Funderar när jag läser Din blogg; Är det inte lite det livet går ut på? Att vara självständig men inte ensam?En svår balans.
    🙂

  2. Jag är ensam men som tur är självständig. Annars skulle jag nog må mycket sämre. Det räcker så bra som det är.

    Fin dag på sig önskar Fröken Gnäll.

    Kram. 🙂

  3. Alla mina (3) är vuxna och visst har det varit det tufft att inse att inte ens den ”lille” 26 år och 185 cm, inte behöver mig längre 🙂

    Det går så fort, tur du har ”sladdisen” kvar, min lille var en sådan!
    Kram

  4. 🙂
    Så där, nu har jag läst ikapp mej igen hos dej!
    Så många tankar och tänkvärt du plitat ner igen!

    Att få chansen till enny början, är både smärtsamt och en gåva! Har testat. 🙂

    Med facit så växer man och har även tagit lärdom av det tidigare blivit visare och ödmjukare av det förra livet.

    Hoppas du inte regnar bort här i Stockholm! 🙂
    Är egentligen glad åt regnet, det gör att det gröna får vara kvar ett tag till!

    Varm kram och slutbabblat från Kärringen.. 😉

  5. Ser att jag skrivit denna kommentar på fel inlägg 😉 Du kan säkert själv lista ut var den ska vara.
    Kram

  6. znogge: Tack och detsamma till dig 😉

    Gunnar: Jo, självständig är bra, men inte för mkt ensamhet när man växer upp 🙂

    Miss T: Du är stark ffa 🙂 Kram!

    Syster yster: Förstår att det var menat till ett annat inlägg 🙂

    Klimakteriekärringen: Bor du här? Visste inte… 🙂

    Syster yster igen: Tack ändå, fattar rätt bra ibland…det händer alltså! kram!

  7. Styrkan att kunna bryta upp och gå vidare är en gåva, det är inte alla förunnat att ha den styrkan.
    Kramizzzz

  8. Morrn tjejen! 🙂

    Jo jag bor 20 minuter sydväst om city.
    Hoppas det inte skrämmer dej!

    Vet att du vill vara lika privat som jag men om du tittar så har du min privata mail som ger en hint om vem jag är. 😉

    MorronKramen..

  9. God morgon!
    Tittar in och önskar en trevlig tisdag. Min blev ganska intensiv för vi började på djursjukhuset men nu är jag på väg till jobbet.
    Ha en fin dag!
    Kram

  10. curlingmormor: Nej, det är nog inte det. Men ibland tror jag det är riktigt bra att göra så 🙂

    Klimakteriek: Ok, vet nästan namn och ålder, sv…kanske Fruängen, mälarhöjden eller så? Dålig på väderstreck märker jag 🙂

    znogge: Oj, får nog komma och läsa om din dag… Kram 🙂

Kommentera

