Det allra bästa

…är att gå vägen rakt fram utan att svänga av en enda gång.

Inte ens titta åt höger eller vänster. Bara rusha vidare. Utan att tänka något särskilt under tiden. Stänga av helt enkelt.

Kan hända att där finns buskar och risiga snår längs vägkanten, eller vackra blommor som lyser upp , men dem bryr jag mig inte ett skvatt om – kanske. Jag bara går vidare utan det där tänkandet. Bort.

För det allra bästa är att fortsätta gå längs den raka vägen med ett stort leende på läpparna.

Ibland är jag djup tror jag…

av madonnan Postat i Okategoriserade

10 comments on “Det allra bästa

  1. Nej, det tycker jag inte heller att det är. Tror det skulle kännas lite påklistrat till slut. En avstickare kan nog vara nyttigare…
    Ha en bra söndagseftermiddag!

  2. Jag vill titta åt höger och vänster så jag inte missar något viktigt.
    Vem vet, man kanske hittar en ännu finare väg.

    Kram

  3. Du skall inte ta bort inlägget, man får sig faktiskt en tankeställare, jag vill nog helst gå framåt med blicken lite gran åt det hållet där det växer vackra blommor, men vill också ha blicken åt det hållet där det inte växer några blommor!!!
    Kramizzzz

  4. Nej ta inte bort det, för jag tror inte att du gör så. Det märks på dina inlägg 🙂
    Att våga vingla till i livet och att gå utanför ramarna det är det som ger livet dess guldkant.
    Utan att gå vilse så upptäcker man ingenting nytt
    Kram

  5. Tack för alla era kommentarer. Vad bra ni är på att stötta…även i svåra val om inläggs vara eller icke 🙂

    Ni låter så kloka allihopa, så intressant att läsa er!

Kommentera

