Ler för mig själv

…vid tanken på den där långa promenaden jag ska ta imorgon.

Kanske borde jag ringa någon och få sällskap på vägen, men jag vill inte. Vill gå själv. Ibland tror jag att jag är så osocial för att jag har rätt många omkring mig på dagarna och sen på kvällarna. Jag gillar verkligen att vara själv. Tvärtemot när jag var ung, då hade jag alltid något på gång och var jag för en gångs skull hemma så satt jag i telefon i timmar i sträck.

Att gå – det gillar jag. Balsam för själen sägs det och det stämmer verkligen. Jag känner mig alltid extra lycklig när jag går långt. Då, när man kommer in i andra andningen och känner att man kan gå precis hur länge som helst, hur långt som helst. Det är härligt, tycker jag.

Och till en viss person vill jag skicka ett litet budskap – jag ser fram emot när du vill börja igen, när du är riktigt sugen på att plita ner dina fantastiskt gripande och berörande alster. Det ser jag verkligen fram emot. Och jag vet att du kommer dit. Hur jag nu kan veta det, men så blir det känner jag helt visst.

Vilken tur att det blir så! 🙂

av madonnan Postat i Okategoriserade

9 comments on “Ler för mig själv

  1. Önskar att jag också orkade ta mig ut och promenera. Men jag är alldeles för lat för det.

    Ja, jag och Miss T har Bono & U2 gemensamt. 😀 Trevligt med någon som är lika knasig som jag! 😉

  2. Mina dagliga långpromenader med vovvsingen är guld värda, att bara får gå omkring och inte tänka på någonting, bara fantisera lite om det som man för tillfället fäster blicken på!!!
    Ha det så trevligt på din promenad imorgon!!!
    Kramizzzz

  3. Hej
    Det skall strax bli en skogspromenad här också.Alltid skönt att gå i skogen men särskilt nu när allt grönskar och man ledsagas av vacker fågelsång.
    Trevlig helg!
    🙂

  4. Madonnan – det är tjusigt! Ibland när jag går under himmelens päll och ser alla stjärnorna – dom syns ju så bra på landet – kan jag bli avundsjuk på husen som får stå kvar när jag dör! Knepigt va´?

    Att gå – älskar det – och min fasa är att bli sittande i en rullstol. Det skulle verkligen vara döden i grytan! Tänk att inte få promenera!

  5. Jag tycker det är en styrka att kunna finna frid i att vara själv. Jag är omgiven av människor hela tiden i mitt arbete så jag tycker det är enormt rogivande att få vandra själv med Herr Hund och bara fundera…
    Ha en fin fredag!
    Kram

  6. Jag skulle gärna gå med dig, men är ju inte ledig på fredagar och på helgerna är det så mycket, som precis för dig. Annars landar jag som dig, så skönt att vara själv. Beror säkert på att vi har folk omkring oss hela tiden, dagtid som hemma. Jag kan aldrig skriva ett inlägg vare sig här eller hemma utan att jag blir avbruten. Brukar tänka på vilken bloggare jag skulle vara om jag hade tid att tänka och skriva UTAN att bli avbruten. Fast nu har jag haft bra tid att läsa igenom dina saker. Ska försöka hinna med Maggis också. Så kul att läsa!!

  7. Instämmer med Dislocate´s ord. Skönt att slippa skylta med fanatismen alldeles ensam. 🙂

    Passar på att tacka dig för din fina respons på mitt ”svält” inlägg. Verkligen!

    Kram 🙂

  8. Nu till inlägget.
    Jag är för det mesta alltid ensam, får för mig att det inte påverkar mig men det gör det ju såklart.
    Men nu går promenaderna bra ensam för jag vet att jag har någon på bloggen att prata med. 🙂

    Kram

  9. Tack för era kommentarer, som små berättelser i sig. Så roligt att läsa!

    Helena Palena: Ja, det vore väldigt konstigt, väldigt tråkigt. Tur att det inte är så!

    Rosa: Jag skulle gärna också gå med dig, förstås. Känner igen det där med att skriva samtidigt som man blir avbruten eller ska svara på ngt samtidigt. Tänk så bra vi skulle vara annars!! *S*

    Miss T: Jag är så glad att du tittar in här regelbundet, det tycker jag känns roligt! Och så bra för dig att känna så för bloggen och dina bloggvänner 🙂 Kram.

Kommentera

