Jag har alltid gillat lite stress

…till exempel när jag satt i kassan på Konsum efter skolan och köerna var långa.

Det tyckte jag var roligt och jag höll nog nästan lite show där vid rullbandet. Sen när jag jobbade på H&M och vi stod och slog in julklappar på löpande band – det var riktigt kul. Såna bra pratstunder man får dessutom, förresten. Som servitris på nattklubb var det jogging som gällde när maten skulle serveras under en kort stund innan dansen skulle börja. Sen sprang man som en gasell med en rund bricka med diverse glas på, trängde sig fram mellan alla fulla och glada besökare. Det var kul. Faktiskt.

Men idag, när jag insåg att jag på två dagar måste skriva om en hel massa saker för att det har kommit nya blanketter, det var inte lika lustigt. Jag som hade gjort allt i rätt god tid innan alla utvecklingssamtal ska starta. Typiskt. Sen när allt inte funkar dessutom… Andas, andas. In, ut, långsamt in, håll andan och pusta försiktigt ut.

Jag var rätt bra på förlossningsandning och har fött utan bedövning eller annat. Det är jag rätt stolt över och den andningen är fortfarande bra att ta till ibland… (Fast jag hade faktiskt inte ont när jag födde tre av barnen, är nog lite underlig där). 

Känner mig som värsta skrytisen, men skryta kan man väl göra på sin egen blogg? Kanske.

av madonnan Postat i Okategoriserade

9 comments on “Jag har alltid gillat lite stress

  1. Återigen ser jag en likhet. Så fort papper är inblandade. Papper jag måste fylla i. Då blir det en obehaglig stress för mig. Inte korrekturläsa, det tycker jag är kul.

  2. Ja du, det finns några såna, helt klart *L*. Och papperen måste vara klara imorgon, tar tid och ska kopieras, sättas in mm innan jag kan gå hem för helgen. Hmmm,

  3. Tycker nog inte att du skryter du är bara förbaskat stolt och det skall du vara med all rätt!!!!!
    Kramizzzzz

  4. Har också suttit i kassan på Konsum när jag sommarjobbade. Kände mig inte stressad men då kom en äldre dam och sade till mig: ”Du ser ut som du ska svimma när som helst”! Just då blev jag stressad…
    När det gäller förlossningarna så är jag polare med lustgasen! Min läkare konstaterade tidigt att jag hade bäckenbottenmuskler som en tävlingsryttare…
    Jag som inte rider!

  5. Klart man får vara stolt över sig själv på sin egen blogg, skam vore det väl annars!
    Det där med blanketter däremot..usch ..det är aldrig kul..lycka till!! Kram!!

  6. Tack Linda, det bara var så eg, inte min förtjänst tror jag. Kram 🙂

    curlingmormor: Tack, då fortsätter jag vara det då 😉

    znogge: Haha, det var lustigt med stresskänslan. Tur du inte svimmade… Bra med muskler här och där, och om de kan slappna av gör det inte ont tror jag 🙂

    ordalaget: Blanketter är…hu. Ha en fin dag!

  7. På sin egen blogg gör man vad man vill. 🙂

    Jag har aldrig fött ett barn så för en gångs skull kan jag inte skriva en kommentar.

    Slipper segla i vassen också. 🙂

    Ha en fin dag och tack för din kommentar på gårdagsinlägget.

    Kram

Kommentera

