Att läsa

…om liknande saker som man själv varit med om, över ett halvt liv senare.

Inte alltid lätt. Sånt man tror är bortglömt, avkastat, väcks till ett svagt minne av illande obehag. Det känns konstigt inuti, här i hjärtat och i halsen och lite i magen.

Men så kommer jag på att det där var ju så länge sen. Allt är bra nu och jag är vuxen, lever ett tryggt liv. Det är bra.

Jag ler för mig själv och tycker om Tiden.

Att läsa kan vara så berörande.

av madonnan Postat i Okategoriserade

10 comments on “Att läsa

  1. 🙂
    Morrn tjejen!
    Nu har jag läst ikapp mej här hos dej igen.
    Tycker så mycket om dina funderingar och tankar.

    Och visst har du rätt. Tack för Tiden! 🙂
    Den ger SÅ mycket!

    Och att läsa här hos dej, berör!

    Ha en härlig dag nu!

    Varm Kram på DU

  2. Jag är också en människa som värdesätter Tiden!!
    Blir berörd av det du skriver och vist är det så att man ibland blir påmind om det som varit.
    Önskar dig en skön dag och var rädd om dig!!!!
    Kramizzzz

  3. instämmer med ovanstående skribenter.
    det finns så många länkar till minnet, böcker, musik, dofter, bilder, ord…
    Och Tiden, ja vad den än är, så är jag tacksam för den.
    Kramar som räcker hela dagen, till dig!
    🙂

  4. Otroligt berörande kan läsning vara.

    Håller på att läsa Lena Einhorns bok: Ninas resa som handlar om Nina Einhorn som överlevde koncentrationslägret under nazitiden.
    Den är så ruggig men en så viktig bok idag när offren för dessa händelser är gamla och snart inte finns mer.

    Den har fått flera utmärkelser både som bok och film. Den är som sagt, otroligt berörande.

    Ha en fin dag. 🙂

  5. Jag blir så glad av era kommentarer. Så roligt att någon vill läsa. Tack.

    Klimakteriekärringen: Ja, tiden är bra ibland. Tack och kram 🙂

    curlingmormor: Att värdesätta tiden är klokt tycker jag, även om man bara skulle ha goda erfarenheter 🙂

    znogge: Tack. Nej, jag har nog inte tänkt på det, bara sånt jag själv har i huvudet som jag inte pratar om som kommer på pränt… 🙂

    Tack Birgitta! En fin kommentar och du har rätt i att mkt kan framkalla minnen… 🙂

    Miss T: Den skulle jag kunna tänka mig att läsa, men inte just nu. Måste vara pigg för en tung bok. Kram!

    Love: Ja, så är det nog. Kram till dig 🙂

  6. Boken är inte så tung faktiskt. Och inte så tjock.
    Den berör bara på ytan hemskheterna annars är det mer en berättelse om hennes familj.

Kommentera

