Jobba imorgon

…och det ser jag fram emot. Vilken härlig känsla egentligen. Det är inte alla förunnat att känna på det viset, så det är något jag uppskattar.

Sen undrar jag om det kommer att inträffa någon dag att jag känner mig utvilad? Hur gör man för att sova ordentligt? Inte vet jag i alla fall.

Idag har mina tankar gått till hur svårt det är att vara förälder. Speciellt har jag tänkt på tonårsföräldrar. Inte lätt det där med alkohol och lockelsen. Själv har jag ju också varit ung.

Varför dricker en del med någotsånär måtta redan från början, medan andra inte har en naturlig spärr?

7 comments on “Jobba imorgon

  1. Det vet jag faktiskt inte. Dom som inte har en spärr, har dom lätt till alkoholismen?

    Härligt att se fram mot jobbet, ha det så bra i morgon.

    Kramar 🙂

  2. När det gäller ungdomars drickande verkar grupptryck vara en bidragande orsak. Anna 19 har väl inte tidigare haft någon längtan ut på helgerna men igår utbröt rena rama hysterin. ”Alla andra” skulle ju festa!! Men hon stannade hemma för alla andra hade redan dragit iväg……..

    Mitt knep för att vakna utvilad är enkelt men dyngtråkigt. Försök ha samma sovmönster under helgen som på veckorna. Jag hoppar i säng vid 10 senast elva och vaknar oftast utvilad vid 6, även på helgen. Detta är rekommenderat av sömnforskare och det fungerar men som sagt, man är ju lite av en tråkmåns på helgerna.

    Ha en skön kväll nu.
    Kram

  3. Hej!
    bara här och tittar in bland alla dina kloka tankar…
    Jag ska oxå jobba imorgon. Helt ok saknar min kollega nu när vi inte setts eller hörts på några dagar. Ta hand om dig! Kram Kram!

  4. Miss T: Vet inte alls faktiskt.
    Tack, detsamma. Kram! 🙂

    Susanna: Tror också på grupptryck, alla andra dricker… Men bra då om de lärt sig att dricka med måtta iaf, förstår risker etc.

    Ja, det låter vettigt att somna samma tid, tyvärr gör jag inte det och stannar alltid uppe för länge, samt blir väckt på morgonen. Klarar mig bra med det, men tror nog att det är bättre att sova lite mer… Kram 🙂

    Hej sorgsen…Du får mig iaf att känna mig klok när du skriver så, trevlig känsla:)

  5. Oj vad du producerar, blir impad!

    Beträffande alkoholen, så har en del en välutvecklad genetisk ”begåvning” att bli alkoholister. För en del blir det en livslång kärleksrelation från första mötet. Sen tror jag att det finns utpräglade ”missbrukspersonligheter”. Vilket typ av missbruk man utvecklar är nog bara fråga om vilket man har lättast tillgång till och en del vad man har för intressen och läggning. Kan bli spel, sex, alkohol, droger, mat, shopping. Allting som ger en kick och får dopamin att utsöndras till hjärnan.
    Kram!

Kommentera

