Idag är en sån dag

…då man borde springa runt Djurgården för att känna sig extra hälsosam och stark, se allt skräp, alla tomma flaskor som ligger överallt.

I drivor. Just det, så brukar de ligga. Och man får hoppa över vissa ställen, på slutet när man är som tröttast, där vid Nordiska Muséet. Oj, så mycket skräp! Vinflaskor, ölburkar, skräp och en och annan sörjig pöl som kommit ur någons innandöme.

Känner mig hälsosam bara av tanken. Gör du?

Ibland kan det bli för mycket av det goda. Fast jag lärde mig, efter en kväll bakom Dramaten med bitter eftersmak i min ungdom, att ta det lagom och har gjort så sen dess.

av madonnan Postat i Okategoriserade

7 comments on “Idag är en sån dag

  1. Så ser det ut hos oss också. På vissa ställen dräller det av ölflaskor och för säkerhets skull nöjer man sig inte bara med att kasta dem utan de ska krossas också. Då morrar hundägaren i mig. Grrr
    Ha en bra 1:a maj!

  2. Lagom är oftast bäst!

    Det bidde tyvärr ingen minigolf, så jag får spela någon annan dag istället.

    Ha en skön tisdag! 😀

  3. Jag blir så illa berörd av all nedskräpning. Stör mig otroligt på att människor använder naturen som en papperskorg.

    Kram 🙂

  4. Låter inget vidare det ni beskriver. Visst skräpas det ner här också men inte i den utsträckningen. Sedan kan det ju vara en förklaring att parkförvaltningen gör ett utomordentligt arbete.

  5. Dislocate: Åh, så synd, men ssv det finns ju fler dagar 🙂

    Love: Så bra känsla 🙂

    Miss T: Ja, det är trist…:)

    susanna: De jobbar nog rätt bra, sen beror det nog på vilka ställen det är. Just Djurgården är en samlingsplats vår o sommar, många gröna ytor… 🙂

Kommentera

