Idag

…känner jag mig vacker och nöjd.

Helt utan anledning egentligen, men spegeln var snäll just den här morgonen och de gröna ögonen likaså.

Så tar jag mina sköna gåskor och ger mig iväg med påsen på cykeln. Jag går en bit från cykeln, sätter mig i gröngräset eller på en träbänk och fyller i de sista tolv papperen. Och jag andas och njuter av den varma solen. Ser världen genom mina nya solglasögon och tänker tankar.

Och kanske känner jag mig vacker hela dagen.

av madonnan Postat i Okategoriserade

7 comments on “Idag

Kommentera

