Hur kan något beröra så?

När jag känner smärtan i orden. Blir så sorgsen, kanske borde jag inte läsa? Men måste läsa, det är skrivet till mig. Så känns det.

Och jag kan inte låta bli att läsa, om och om igen.  Men det tar så mycket kraft.

Hur kan det göra det? Jag förstår inte.

av madonnan Postat i Okategoriserade

10 comments on “Hur kan något beröra så?

  1. Vännen min,
    det som tar kraften från dig är ditt eget motstånd. Dina ord handlar om insikter, möten med dig själv. Såna möten kan vara förvirrande och ibland till och med smärtsamma. Men din själ, ropar efter dig!
    Jättemånga kramar till hela dig!
    😉

  2. Kramar om dig mitt i allt funderande! Jag förstår inte vad som hänt men jag förstår att du berörs.
    Var rädd om dig, ta till dig en bit i taget, allt eftersom du orkar!
    Kram

  3. Det är konstigt det där när man tvingas av sig själv att läsa jobbiga saker gång på gång. Nästan så man vill känna piskan på ryggen. Eller påminnas stup i kvarten.
    Vet inte om jag är ute och seglar i kommentaren.
    Kramar

  4. Birgitta Alvskogen säger kloka saker hon och jag kan bara hålla med.
    Det svåraste vi människor har är ofta att släppa taget…tappa kontrollen. Från vi är små och lär oss att gå, så håller vi krampaktigt i bordet, jätte rädda för att släppa taget. Men när vi väl gör det, så går vi själva och det är väl ett under.
    Men sen möter vi livet och oss själva och då hamnar vi då och då i de där krampaktiga situationerna. Så våga släppa taget..ta ett djupt andetag och låt dig bara glida med i livet flod.
    Tänker på dig

  5. Tack för era fina och omtänksamma kommentarer.

    Men det är inte så allvarligt egentligen.. det är andras ord jag läser, ett par bloggar som berör mig så…

    Kram!

  6. Jag anar faktiskt vilken en av bloggarna är. Jag gråter ibland när jag läser den bloggen. Vilken värld vi lever i…

    Ha en fin helg.
    Kramar

  7. Hej Madonnan, inte vara ledsen nu..
    Jag tror ibland är inte alla bloggar tagna direkt ur livet, utan mer en syn man sett, en tanke man haft, en dröm man drömt.
    Men världen är bra, det får man inte glömma!

  8. Miss T: Jag vet att du också brukar bli berörd, ja..Kram!

    Andromeda: Tack och detsamma till dig 🙂

    Born Free:Nej då, fast det får mig att tänka och känna.. Kanske lever man ibland sig in i vissa texter mer än annars. Och nog är det så som du beskriver så fint.. Världen är ofta väldigt bra tur nog..

    Tack för din kommentar och ha en bra kväll

Kommentera

